1st line-support till vår kund i Stockholm

1st line-support till vår kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi på Adecco Professionals söker nu en engagerad och serviceinriktad 1st line supportmedarbetare till vår kund i Stockholm. Om du brinner för att lösa problem, har en stark kommunikativ förmåga och trivs med att vara kundens första kontaktpunkt, då kan detta vara något för dig!

Om tjänsten
I rollen som 1st line-support kommer du att vara en värdefull del av vår kunds skandinaviska supportteam. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och spännande, och för den rätta kandidaten finns även möjligheten att ta steget till 2nd line-support. Du kommer att ingå i ett inspirerande team där skrattet sitter löst och där de gemensamt strävar efter att uppnå resultat. I rollen som 1st line-support hos vår kund kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av:

• Lösa incidenter, serviceförfrågningar och händelser i deras ITSM-verktyg.
• Telefonstöd vid hög arbetsbelastning i 1st line för både svenska och norska användare.
• Kunna bidra till att bygga och upprätthålla kunskapsdatabasen tillsammans med andra kollegor.
• Samarbeta med 3rd line-support för att snabbt och effektivt lösa ärenden.
• IT-support över gränserna mellan Norge och Sverige.

Om dig
Som person är du kommunikativ och har en naturlig fallenhet för att skapa positiva interaktioner med andra människor. Du är tålmodig och har förmågan att lugnt hantera olika tekniska problem och situationer. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett team där samarbete och gemenskap är viktigt. För att lyckas i rollen ser vi att du möter följande kvalifikationer:

• Relevant högskoleutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av att arbeta med ett ITSM-verktyg.
• Allmän Microsoft-kompetens.
• Erfarenhet av ITIL som arbetssätt.
• Du är serviceinriktad och flexibel.
• Du är systematisk, analytisk och strukturerad i ditt arbete.
• Du kan föra en god och effektiv dialog med användare i både Norge och Sverige.
• Du kan hantera perioder med hög arbetsbelastning.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Professionals strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Fredrika Holm via Fredrika.Holm@adecco.se 

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se 

Sökord
Support, ServiceDesk, ITIL, Microsoft, ITSM, 1st line, Supporttekniker

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2023
  • Ansök senast: 3 november 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024