OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det går bra för vår kund som är ett industriföretag. Därför behöver de nu utöka sin arbetsstyrka med en 1st Line Support/Kundsupport. Vi tror att du är i början av din karriär och att du har ett stort tekniskt intresse. Du är nu redo för att lära dig mer om it och kundvård!
Om jobbet
Som 1st Line Support/Kundsupport ansvarar du för att ge support och service till företagskunder över telefon och e-post. Du kommer hjälpa kunder både kunder och kollegor med tekniska frågor. Dessutom kommer du att göra enklare felsökning samt slussa vidare ärenden till 2nd Line Support.
Du kommer arbeta tätt ihop tillsammans med ditt team bestående av duktiga och hjälpsamma kollegor på 1st och 2nd line. Vid starten kommer du gå en gedigen introduktion till arbetet, företagets arbetssätt, produkter och system.
Arbetsuppgifter som ingår i jobbet är att:
•Ta emot inkommande kundärenden via telefon/e-post
•Göra enklare felsökningar och åtgärda incidenter
•Agera intern it-support mot kollegor
Om dig
Till den här rollen söker vi dig som har:
•Gymnasieutbildning
•Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
•Stort tekniskt intresse
Det är meriterande om du har något av följande:
•Erfarenhet av it-support
•Finska, tyska i tal och skrift
•Erfarenhet av servicejobb med kundkontakt
•B-körkort för att kunna besöka kunder
•SQL
•Erfarenhet av systemet SuperOffice
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är social och utåtriktad då du kommer ha mycket kundkontakt. Du trivs i en roll där du får ge god service genom att hjälpa andra med olika tekniska ärenden. Du trivs även i en härlig och lättsam arbetsgrupp där ni hjälps åt för att lösa olika utmaningar. För den här tjänsten finns inga krav på någon formell teknisk utbildning. Det viktiga är att du har ett stort tekniskt intresse och ser tjänsten som 1st Line Support/Kundsupport som en språngbräda för att komma in i IT-branschen och att få utvecklas på arbetsplatsen!
Om kundföretaget
Kundföretaget är ett industribolag med huvudkontor i Jönköping. Information om företaget ges vid intervjutillfället.
Hur du ansöker
Välkommen med din ansökan genom att söka via www.framtiden.com. Vid frågor går det bra att ställa dem direkt till ansvarig rekryterare Lisa Hannerz på lisa.hannerz@framtiden.com/073–5168995.
Sök tjänsten som 1st Line Support/Kundsupport genom att skicka in CV. Om du går vidare i processen kommer du göra en telefonintervju, intervju med Framtiden, skicka in referenser och betyg samt göra en slutlig intervju med industriföretaget. Därefter tas ett anställningsbeslut.
Urvalet sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos industriföretaget.
Villkor
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Arbetstider: Dagtid, må-fr
Ort: Jönköping
Omfattning: Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996