1st line Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi på Wise IT är på jakt efter fler duktiga 1st line Supporttekniker för långa uppdrag hos våra kunder i centrala Stockholm, är det Dig vi söker?

Din vardag

I rollen som 1st line Supporttekniker kommer du ta emot inkommande samtal och mejl från användare som behöver hjälp med IT-relaterade problem. Med hjälp av din pedagogiska förmåga förklarar du lösningar på problemen på bästa sätt för användarna över telefon och via fjärrstyrningsverktyg.

De ärenden som inkommer kan variera en hel del och därför blir din vardag allt annat än tråkig! Exempel på arbetsuppgifter är allt ifrån felsökningar till installationer av program och diverse kommunikationsproblem i främst Windowsmiljöer. Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel.

Vem är du?

Vi söker Dig som är serviceinriktad, tycker om IT och att klura ut lösningar på problem samt har tidigare erfarenhet av arbete i Servicedesk. Du bör ha kunskap om felsökning i Windowsbaserade miljöer och gärna ha arbetat med program som Active Directory, Office 365 och Outlook/Exchange.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Känns rollen inte 100% rätt? Sök ändå via vår spontanansökan!


Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2020
  • Ansök senast: 18 december 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024