1st line supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din karriär inom IT-support? Vill du få en inblick i olika IT-miljöer i en av Göteborgs största koncerner? Då kan detta vara din nästa utmaning! 
Om Hedin IT  
Hedin IT levererar IT-lösningar till en av Sveriges största familjeägda koncerner Hedin Group, med bolag såsom Hedin Bil och Unifleet i Sverige, Hedin Automotive i Belgien och Schweiz samt Bavaria Bil i Norge. Vi är ett expansivt bolag i en bransch som blir allt mer digitaliserad, vilket ställer höga krav på kompetens och leverans. Hos oss finns det stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling. Vi får ett nytt kontor som kommer stå klart till hösten med padelbana, gym och restaurang. Kom och accelerera din karriär tillsammans med oss!    
Vad ska du göra?   
Som IT Supporttekniker hos oss jobbar du med varierande arbetsuppgifter och utmaningar i form av problemlösning inom IT. Du hanterar olika ärenden som kommer in över telefon och ärendehanteringssystem. Du får en insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med dina kollegor får du hitta lösningar på problem. Du kommer ingå i vårt team som idag består av 14 tekniker som tillsammans är en viktig del av verksamheten och supporterar över 130 olika anläggningar och cirka 5000 användare inom Hedin Group AB.  
Vem är du?   
Har du jobbat något år i en liknande roll och är redo att prova något nytt? Eller har du tidigare erfarenhet av service/kundservice samt ett intresse för IT? Oavsett kan detta vara en roll för dig. Vi tror att du är en serviceinriktad, kommunikativ och social person med en god förmåga att organisera och prioritera. Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Om du dessutom pratar ett tredje språk såsom norska, danska, tyska eller holländska så är detta ett plus!  
Krav:  

Gymnasial utbildning och kunskaper inom IT med arbetslivserfarenhet inom service.  

Alternativt 1–2 års erfarenhet av en liknande roll   

Det är meriterande om du har erfarenhet av:  

Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror  

Att lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory  

Ansök redan idag!     
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta Olivia King, på olivia.king@hedinit.seeller på 0767195910.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 16 mars 2022

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024