1st line supporttekniker

1st line supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Har du en fallenhet för IT och telefoni och vill arbeta med first line support? Drivs du av att arbeta mot ett tydligt mål och lösa problem? Då är det här en optimal tjänst för dig!

Tjänsten är i Stockholms innerstad och börjar som konsultuppdrag men tanken är att anställningen senare ska gå över till kunden.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som first line support kommer du att ha varierande dagliga uppgifter. Du är den första kunderna når när de ringer eller mailar in sitt ärende och det är därför viktigt att vara serviceminded och en problemlösare.

Allmänna arbetsuppgifter är att ta emot och registrera ärenden, kategorisera och lösa de problem du kan via telefon eller mail. Du driver ärenden och löser dem självständigt. När det behövs eskalerar du ärenden till nästa nivå så att de hamnar hos rätt person. Du jobbar i applikationer såsom Windows, Office, Outlook och ärendehanteringssystem.

Din profil och kvalifikationen
Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och driver ditt arbete framåt på ett kommunikativt sätt. Med en positiv attityd antar du, och löser, de problem samt utmaningar du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden i fokus.

Krav
- Avslutad gymnasial utbildning, gärna med inriktning IT/teknik
- Tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta inom support eller kundtjänst
- Goda kunskaper i svenska och engelska tal och skrift
- Goda kunskaper i Microsoft, Office 365
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Nadja Kadic på tfn: 0734-159358 eller nadja.kadic@centric.eu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CENTRIC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 21 november 2023
  • Ansök senast: 21 februari 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024