1st line, supporttekniker

1st line, supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
För kunds räkning söker vi en supporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.
Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:

Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.

Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.

Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.

Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.


Vem vi söker:

Du har goda kunskaper i engelska och svenska, både vad gäller tal och skrift.

Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.

Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.

Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.

Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.


I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Dina kunskaper:

Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:

Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:



Ärendehanteringssystem (Pureservice)

Fjärrsupport mha av TeamViewer

Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)

Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)




Citrix Workspace

Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC

Sharepoint

Active Directory

Office365

Azure

VPN

Microsoft Endpoint Manager

MDM (Mobile Device Management)

Windows 10

Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)





Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Waax, 0707518517

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2024
  • Ansök senast: 11 maj 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024