OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst 3-års erfarenhet från jobb som supporttekniker inom offentlig verksamhet? Brinner du för IT och vill fortsätta utvecklas inom området? Bli en del av vårt härliga team på Experis! Vi på Experis IT söker en First line supportmedarbetare till vår kund inom offentlig sektor i Stockholm. Välkommen med din ansökan!
Uppdragslängd: 2022-10-01 - 2022-12-31
Omfattning: 100 %
Ort: Stockholm
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter som supporttekniker i en helpdesk kommer bestå av att:
* Via telefon, ärendehanteringssystem, e-post, chatt och på plats ge IT-support och service
* Arbeta med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas
* Administrera IT-miljöer - t ex användarkonton, behörigheter och utskriftsköer
* Installation av programvaror
* Support och felsökning av AV-utrustning
* Dokumentera och publicera supportdokumentation
Arbete utförs i IT-avdelningens tillsammans med personal från IT-avdelningen. Uppdraget kan till viss del utföras på distans, efter samråd med närmaste gruppledare eller gruppchef.
Vem är du?
Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du har god problemlösningsförmåga och kan snabbt sätta dig in i problembeskrivningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att skapa supportmaterial i olika format.
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
* Gymnasium eller likvärdig utbildning samt tre 3 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
* Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet
* Erfarenhet från uppdrag inom offentlig sektor
* Erfarenhet av uppsättning och support av AV-utrusting
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
* Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Det är meriterande om du har:
* Erfarenhet av DHCP-verktyg, exempelvis Infoblox
* Erfarenhet av Call-center verktyg, exempelvis Mitel Solidus
* Körkort kategori B
Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.
På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Via vår AI-drivna plattform Experis Career Accelerator får du till exempel tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar.
Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Antra Volujevica på antra.volujevica@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi