1st line supporttekniker till framträdande läroverk i Stockholm!

1st line supporttekniker till framträdande läroverk i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för teknik och support? Tycker du om att hjälpa människor och att ge service som överträffar förväntningarna? Låter det lockande att arbeta i ett team med kollegor som älskar teknik och problemlösning? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en supporttekniker till vår kund, ett framträdande läroverk i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker ingår du i en helpdesk där du arbetar med 1st line supportärenden via mail, telefon och på plats hos kunden. Huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Fortlöpande systemadministratörsuppgifter inom IT-support, såsom datorrelaterad support till användare via telefon, mail, på plats hos kunden, och med hjälp av fjärrstyrnings program
Skapa lathundar, instruktioner och dokumentation
Alla ärenden hanteras i ärendehanteringssystemet Efecte Edge

Dina egenskaper
Vi söker dig som är ansvarsfull, kommunikativ och trivs i en roll där du får användning av din servicemedvetenhet. Du har ett genuint IT-intresse och letar efter en arbetsplats där du får praktisera denna kunskap. Supportärendena flyger högt och lågt, så vi söker dig som med en tålmodighet och kommunikativ förmåga kan hjälpa användare med varierade kunskaper inom IT. Vidare så har du en förmåga att jobba självständigt och ett driv att alltid vilja utvecklas genom att ta egna initiativ i ditt arbete!
Är det dig som vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst 2-årig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet
Kunskap om Exchange och Outlook samt andra mailklienter
Kunna felsöka och utföra installationer, uppgraderingar och support i Windows10-miljö och Mac, med kunskaper i MacOS
Vana att arbeta i ärendehanteringssystem
Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader, men god möjlighet till förlängning. Start 6 oktober.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg som kan nås på mejl anna.hommerberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33436 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2022
  • Ansök senast: 22 oktober 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024