OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad IT-supporttekniker till vår 1st line support i Edsbyn.
Vill du vara en del av en internationell koncern och ett företag som präglas av framåt anda och engagemang? Sök då rollen som IT supporttekniker och bli en i vårt team där driv, utveckling och teamkänsla värderas högt!
Du erbjuds ett arbete där din insats kommer att göra skillnad och där du har möjlighet att påverka processer, arbetsuppgifter och din egen utveckling. Du kommer tillhöra ett härligt team i Edsbyn med 3 IT-supporttekniker samt ingå i, och samarbeta mycket med, koncernens Globala IT organisation som består av ca 150 medarbetare inom olika IT-relaterade områden.
Vi erbjuder dig
I rollen som IT-supporttekniker arbetar du i 1st line IT-support mot användare med fokus på den svenska och norska verksamheten inom Dovista.
Du har en bred och omväxlande roll med arbetsuppgifter såsom:
• Hjälpa användare att komma till rätta med IT-relaterade problem
• Stötta användare i att beställa, installera, konfigurera och använda IT-utrustning såsom smartphones, datorer, konferensutrusning, skrivare och tillbehör.
• Hantera användaraccess till interna och externa IT-system och resurser.
• Genomföra återkommande underhållsarbete i servermiljöer och agera på övervakningsevent.
• Supportera våra produktioner med IT relaterade frågor
• Hantera Incidenter-Request- Change management I vårt ServiceDesk system
I denna heltidstjänst utgår du från vårt kontor i Edsbyn och resor till våra kontor i Borlänge, Arlanda, Söderhamn och Norge förekommer. Beredskapstjänst ingår i arbetet.
Vem är du?
Hos oss är det du som är viktig och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Därför tror vi att du som söker tycker om att arbeta i team där du får använda din kunskap och problemlösningsförmåga utifrån ett helhetsperspektiv. I grunden är du en självgående och ansvarstagande person som har lätt att kommunicera med andra, både i tal och skrift. Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete med sinne för detaljer när så krävs.
Din bakgrund och kompetenser
Vi ser att du som söker har erfarenhet som IT-tekniker i Microsoft-miljö, eller är nyexaminerad från högskolan. Då det ingår resor och beredskap så har du körkort B och i vår koncern använder vi Engelska i vardagen så det talar och skriver du obehindrat.
Om du har kunskaper inom några av dessa områden är det ett stort plus:
• Microsoft 365
• IT-infrastruktur
• Active Directory onprem och i Azure AD
• Windows Server/Klient
• IT Service Management (ITSM) system
Välkommen med din ansökan!
Vi kommer löpande göra urval så ansök redan nu, dock senast 2024-02-04. Om du har frågor eller tankar kring tjänsten eller Svenska Fönster hör gärna av dig!
Svenska Fönster ingår i koncernen Dovista med ca 6 600 anställda och tillsammans är vi den ledande leverantören av fasadfönster och ytterdörrar i Europa med distinkta varumärken och starka lokala rötter. Koncernen ägs av VKR-gruppen - ett danskt familje- och stiftelseägt företag med omkring 19 000 medarbetare i omkring 40 länder. Dovistas organisation i Sverige består idag av tre bolag; Svenska Fönster, Mockfjärds och Velfac som tillsammans omsätter omkring 2 miljarder och har ca 600 medarbetare
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-administratör Helén Hansson
0271-292 90
Ekonomichef Pär-Ola Olsson
0271-290 21
Monteringschef Peter Jonsson
0271-29168