1st line supporttekniker till Wise IT

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person som tycker att IT och problemlösning är bland det roligaste som finns? Vill du utvecklas inom IT support och skaffa fler värdefulla erfarenheter från spännande IT-miljöer? Sök då rollen som 1st line supporttekniker till oss på Wise IT!

Din vardag

Rollen som 1st line supporttekniker innebär varierande och utmanande arbetsuppgifter åt vår kund i centrala Stockholm. Du kommer hjälpa till att stärka kundens interna servicedesk och hjälpa dess anställda med deras IT-relaterade problem.

Med hjälp av din pedagogiska förmåga hjälper du användare genom telefonsamtal och fjärrstyrning med allt ifrån installationer och felsökningar av mjukvara till identifiering och hantering av hårdvaruproblem. Du kommer hantera både snabba och mer omfattande ärenden, vilket innebär att tidsåtgången kan variera. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att alltid åtgärda problemet och leverera kvalitativ service till användarna! Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel.

Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer bli tillsvidareanställd hos oss på Wise IT och arbeta ute hos vår kund.

Vem är du?

Personen som passar i den här rollen har ett stort IT-intresse och viljan att utvecklas i supportrollen. Du bör ha viss vana av att arbeta med ärendehantering i Windowsmiljö samt användarhantering i program som Active Directory, Exchange/Outlook och MS Office. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av IT-support eller gått en IT-utbildning.

Ansökan

Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Wise IT är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Vi står vi bakom dig hela vägen - i ditt nästa steg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid Tillvidareanställning
  • Publicerat: 13 maj 2019

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024

IT Support Admin

IT Support Admin

4 november 2024

IT-support sökes

IT-support sökes

4 november 2024