1st line supporttekniker till Wise IT

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter dig som är en serviceinriktad person och vill skaffa fler värdefulla erfarenheter från spännande IT-miljöer. Om du är någonstans i början av din karriär inom IT och tycker att det är roligt och stimulerande att hjälpa andra med deras IT-relaterade problem kan rollen som 1st line vara något för dig!

Din vardag

Som 1st line supporttekniker arbeta du som konsult hos oss på Wise IT på löpande uppdrag hos en av våra kunder i centrala Stockholm. Du kommer hjälpa till att stärka kundens interna Service Desk och supportera interna användare när de stöter på IT-relaterade problem.

Med hjälp av din pedagogiska förmåga hjälper du de anställda genom telefonsamtal, mejl och fjärrstyrning med allt ifrån installation och felsökning av mjukvara till identifiering och hantering av hårdvaruproblem. Du kommer hantera både enklare och mer omfattande ärenden, vilket innebär att tidsåtgången och komplexiteten kan variera och din vardag blir allt annat än tråkig! Din huvudsakliga uppgift kommer vara att alltid åtgärda problemet och leverera kvalitativ service till användarna!

Vem är du?

Du har ett stort IT-intresse och viljan att utvecklas i supportrollen. Du bör ha viss erfarenhet från tidigare arbete inom teknisk support och ärendehantering i Windowsmiljö. Du bör även ha viss erfarenhet av användarhantering i program som Active Directory, Exchange/Outlook och MS Office. Utöver det är det meriterande om du tidigare har gått en IT-utbildning.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2020
  • Ansök senast: 3 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024