OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi hjälper nu vår kund Simplify med att hitta ytterligare en 1st line tekniker till deras Servicedesk. Som 1st line tekniker blir du en del av ett sammansvetsat team som utgår ifrån deras kontoret i Nya Hovås.
Relevant erfarenhet:
Du har tidigare relevant erfarenhet av att vara verksam och arbeta inom en Servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt ett stort IT intresse.
Du kommer bland annat arbeta med:
Inkommande ärenden till Servicedesk
Svara på inkommande samtal/mail/ärenden från kund
Arbeta med resursplanering, boka upp fälttekniker vid behov av platsbesök
Supportera slutanvändare i IT-relaterade frågor
Felsökning av video, AV utrustning och skrivare
Felsökning av mjuk och hårdvaruproblem
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, tidigare erfarenhet och ditt tekniska intresse. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att ge service i toppklass.
Tjänsten är på heltid och vi applicerar 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Tjänsten är tänkt att gå över till en fast anställning ute hos kunden efter 6 månader.