OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nya drivna tekniska kollegor som är serviceminded, framåt och vill utvecklas tillsammans med InfoCare och våra kunder.
Detta är en generell annons där InfoCare söker 1st line supporttekniker, 2nd line supportekniker samt onsite supporttekniker för kommande uppdrag.
Som supporttekniker förväntas du besvara och lösa inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem. Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.
Som onsite supportekniker förväntas du arbeta fysiskt med diverse datorrelaterade problem hos kund. Arbetet kommer främst inte vara inom helpdeskmiljö, d.v.s. inte inom 1st/2nd line support.
Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas forutsättser vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
För dessa tre tjänster är det meriterande med relevant utbildning YH/KY eller gymnasium, större vikt läggs dock på intresse, attityd, motivation och personlighet.
Krav 1st line support
Det är meriterande med arbetserfarenhet från serviceyrken samt intresse för IT/teknik. Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska. Tidigare erfarenhet från 1st line support är mycket meriterande.
Krav 2nd line support
Minst 2 års erfarenhet från 1 line support, mycket meriterande med erfarenhet från 2nd line support. Har du även arbetat med större ansvar i en 2nd line roll är det även meriterande.
Onsite supporttekniker
Minst 2-3 års erfarenhet från arbete onsite med diverse datorrelaterade problem krävs. Det kan t.ex. handla om nätverksproblem, servrar, PC (desktops/laptops), mobila enheter m.fl.
Erfarenhet av några av dessa kompetensområden är meriterande (gäller 1st line support):
* Windows operativsystem (XP/7/8/10)
* Mac OS X
* MS Office - Word/Excel/Powerpoint
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Något typ av ärendehanteringssystem
Utöver kompetensområdena för 1st line support gäller dessa för 2nd line support:
* Active Directory
* System Center Management Manager (SCCM)
* Windows Server 2008 (R2)/2012 (R2)/2016
* MS Office - OneNote/Access
* WMware eller annan typ av virtualiseringsmiljö
* Databashantering
Kompetensområden onsite supportekniker:
* Reparation/Lagning/Montering av desktops/laptops/printers/surfplattor/mobila enheter
* Kabeldragning (inom t.ex. nätverk)
* Erfarenhet av servermijö/datacenter inklusive felsökning av dessa två områden
Utdrag ur belastningsregistret kan komma att ske.
InfoCare är störst i Norden på IT-infrastruktur gällande hårdvarusupport och är därmed en stor leverantör av teknisk support till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda kostnadsfria certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.
InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.
Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Infocare
Infocare
0767223155
Infocare
Infocare
Infocare
Infocare
Infocare