OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger.
För kunds räkning söker vi nu:
Har du arbetslivserfarenhet inom IT-support? Har du en god teknisk förmåga och hårdvaru-kännedom vad gäller datorer och skrivare samt mobila enheter? Om du även kan beskriva dig själv som en analytisk och lösningsfokuserad person så tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Nu söker vi på Perido en 1st/2nd line supporttekniker supporttekniker till en bred roll inom IT-support. Vår kund är ett ledande företag inom återvinning och här kommer du att arbeta i en spännande, öppen och motiverande arbetsmiljö i servicedesken på kundens kontor med placering i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I din roll arbetar du huvudsakligen med 1st/2nd line-support och då desken är single point of contact så ansvarar du för att eskalera och prioritera inkomna incidenter och ärenden till rätt supportgrupp – allt enligt IT-avdelningens rutiner och processer. Rollen är som sagt bred och innehåller en stor variation av arbetsuppgifter för dig att hugga tag i:
Standard 1st line, där du är inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i ärendehanteringssystem, samt lösning av incidenter och Service Requests i samverkan med databas.
Back Office-ärenden, det vill säga lösning av inkomna incidenter med olika lösningar och samverkan med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.
Beställningar, där du tar emot Service Requests, konto- och behörighetsbeställningar (AD) samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.
Onsite-support som är VIP support för användare på huvudkontor i Göteborg samt lagerhantering på IT-avdelningen.
Incidenthantering, där du eskalerar och prioriterar Incidenter samt Service Requests i ärendehanteringssystem enligt rutiner och processer.
Arbetet sker i ett härligt och entusiastiskt team som likt dig brinner för kundnöjdhet, samarbete och problemlösning. Med rätt inställning och din positiva syn på kundservice finns mycket goda möjligheter till vidareutveckling på bolaget.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du har en grundläggande förståelse för hur en IT-support fungerar, men primärt är det viktigt att du brinner för IT och service. Du är en lösningsorienterad och självgående person som har förmågan att driva ditt arbete framåt och arbetar strukturerat. Vi tror att du är pedagogiskt lagd och kan göra dig förstådd för olika typer av människor. Vidare är det viktigt att du har lätt för att kommunicera kring teknisk information på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt.
Är det just dig vi letar efter? – skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Lägst en gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande
Erfarenhet av arbete inom IT-support
Tidigare erfarenhet av arbete med Windows, AD och Office 365
God teknisk förmåga och kännedom om hårdvara inom datorer, skrivare, smartphones och surfplattor
Felsökning av hårdvara samt applikationer
Viss erfarenhet av orderhantering/behörighetshantering och kundsupport
God förmåga att förstå kundens problem och översätta det till teknisk lösning
Lätt för att uttrycka dig väl i svenska och engelska – både i tal och skrift
Plus i kanten:
Erfarenhet av projektsamordning och annan IT samordning
Tidigare arbete på internationell support
Analytisk förmåga med vilja att förbättra och förenkla
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 12 månader. Tillträde omgående eller inom 2 månader.