OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information about Aditro Customer Services: Aditro Customer Services is one of the largest customer service players in Sweden.We specialize in managing and developing the customer service related services of our clients.The business area offers both full-service solutions and solutions for individual functions that need to be made more efficient.Our clients use us today to improve quality and profitably with such areas as technical support, sales/telemarketing, back office and automated services.Read more about Aditro at: www.aditro.com Som teknisk supportspecialist löser du kundernas tekniska problem via telefon, Chat och med hjälp av fjärrstyrning av kundens dator.Kundkretsen består av privatkunder likväl företagskunder vart vårt högsta och viktigaste mål med arbetet är att ha nöjda kunder. De problem som felsöks är av varierande teknisk grad, allt ifrån bekymmer med e-post till datorer som är obrukbara.I arbetet så jobbar man med dom flesta Microsoft produkterna som exempelvis Office, Windows, Spel, Hårdvara dock ej med Microsofts Server produkter.Vi söker dig som har ett brinnande intresse för datorer; självlärd eller utbildad.Du ska vara en duktig problemlösare som trivs med att arbeta i team. Här får du chansen att utveckla både dina tekniska och personliga färdigheter samt möta många andra likasinnade människor. Vi söker medarbetare med följande kompetenser/egenskaper: - Du ska ha slutfört 3-årigt gymnasieutbildning.- Eftersom du kommer att arbeta med kommunikation via telefon så är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift.- Du är social som person och har förståelse för vikten av att sätta kunden i fokus och tar det som en förmån att få hjälpa andra människor.Vi vill att du har följande tekniska kunskaper: - Flerårig kunskap och vana av att jobba med Microsoft's produkter så som Windows, Office - Du har ett stort intresse av Teknologi - Erfarenhet av ärendehanteringssystem och kunskapsdatabaser är meriterande.- God problemsökningsförmåga.- Certifieringar är meriterande men ej ett krav. Vi erbjuder dig möjligheten att kostnadsfritt certifiera dig inom Microsoft MCP/MCSE, Microsoft Office Specialist certifieringarna. Arbetstid är dagtid och sysselsättningsgraden heltid. Tillträde omgående!