OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trafikverket i Malmö är i behov av att ta in en konsult för ett längre uppdrag som ekonomiassistent i deras verksamhet. Vi på Jefferson Wells/ Experis har under flera års tid varit en av Trafikverkets upphandlade leverantörer vad gäller bemanning och nu vill vi gärna hjälpa dem hitta deras nästa resurs.
Uppdraget som ekonomiassistent är alltså ett konsultuppdrag där du kommer att ha din anställning hos oss på Jefferson Wells men tillbringa dina arbetsdagar ute på plats hos vår kund (Trafikverket) på deras fina kontor nära centralstationen i centrala Malmö.
Omfattning: Heltid
Varaktighet: 2 år med möjlighet till förlängning
Det är möjligt att arbeta hemifrån/ remote några dagar per vecka om så önskas.
Om vår kund
För att allt ska fungera i vårt samhälle så måste vi kunna ta oss till varandra. Det handlar om allt från arbetspendling, släktkalas och matcher som ska spelas, till gods som ska levereras och tomater som ska hamna på tallriken. Här har Trafikverket en avgörande roll. De har ansvaret för att underhålla och rusta upp tiotusentals mil av järnväg, vägar och färjeförbindelser. Samtidigt utvecklar Trafikverket hela infrastrukturen genom innovativa lösningar som bidrar till att nå både klimatmålen och nollvisionen. Men framför allt ser myndigheten till att korta avstånden mellan människor och företag. Mellan stad och land.
Som ekonomiassistent på Trafikverket kommer du inte bara att stötta dina kollegor på ekonomiavdelningen och i olika projekt utan du får här också möjligheten att arbeta på en samhällsviktig myndighet!
Om uppdraget
Trafikverket söker en erfaren ekonomiassistent som ska kunna avlasta deras projektledare och projektingenjörer vad gäller blandad ekonomiadministration inom deras olika projekt.
Som ekonomiassistent kommer du bland annat att hjälpa till med hanteringen av kund- och leverantörsfakturor. Du ska kontrollera och kontera inkommande fakturor samt ha koll på attestflödet. Du kommer även att ansvara för periodiseringen av dessa fakturor/ kostnader.
Till denna roll söker vi dig som gillar att arbeta med ekonomiadministration i en supporterande roll.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
* arbete med leverantörs- och kundreskontra.
* kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon.
* Kontering och arbete med huvudbokföring
* hantering av TRAV skador i BAS kontrakten
* arbete i Trafikverkets ekonomisystem (exempelvis U4 agresson, Raindance, CDI m.fl.)
* delta i bokslutsarbete
* besvara förfrågningar om in- och utbetalningar.
Krav för tjänsten
* högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
* minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från likande arbete
* kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Erfarenhet av arbete i större ekonomisystem (exempelvis U4 agresson, Raindance, CDI m.fl.)
* kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
* erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor i något kundfakturasystem, gärna CDI
* erfarenhet av arbete med fakturor/fakturaförslag i systemet Sharepoint
Sista ansökningsdag är nu på söndag den 20/8-2023
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi