OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en lekfull och engagerad person som vill arbeta med en 2-årig flicka? Då kanske det är just dig vi söker som personlig assistent till denna tjänst.
Flickan bor tillsammans med sina föräldrar i Bandhagen. Flickan behöver assistans och aktiv tillsyn dygnet runt då hennes syresättning kan förändras snabbt. Att vara uppmärksam och läsa av flickans tillstånd är mycket viktigt och en del av arbetsuppgifterna. Arbetet innebär också att kunna aktivera flickan på ett lekfullt sätt och vara behjälplig med sysslor som krävs i hennes vardag som tex. ge mat, byta kläder och gå till parken.
Vi ser gärna att du som söker är omhändertagande och trygg i dig själv. För att bli aktuell för den här tjänsten krävs att du har tidigare erfarenhet av vård och omsorg. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska och ett stort plus om du har tidigare erfarenhet av andningsmaskin. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
Innan du börjar arbeta på schema kommer du att genomgå en grundlig introduktion för en säker assistans.
Arbetstider: 22:30-08:00, tre nätter i veckan, vardagar.
Tjänstgöringsgrad: 71,25%
Tillträde: Omgående.
Lön: Fast lön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Varaktighet: Vi tillämpar anställningsformen "så länge uppdraget varar" samt timanställning.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Belastningsregisterutdrag
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult