OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en organisation som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.
En av Region Jämtland Härjedalens uppgifter är att främja länets utveckling. Område näringsliv arbetar med att uppfylla målen för länet med att nå ökad tillväxt och sysselsättning. Inom område näringsliv sker detta bland annat genom projektstöd och företagsstöd.
Område näringsliv söker nu två ekonomer för arbete med företags- och projektstöd.
ARBETSUPPGIFTER
Företagsstödtjänsten handlar i första hand om att arbeta med granskning av företagens redovisningar inom projektet ”Ramprogram företagsstöd Jämtland Härjedalen” som Region Jämtland Härjedalen kommer att genomföra. Arbete kan också komma att omfatta handläggning av företagsstöd.
Projektstödstjänsten innebär att bereda ansökningar om utbetalning för beslut, granskning av rekvisitioner, samt utbetalning av projektstöd. Arbetet är i största utsträckning ett kontorsarbete men innefattar också besök hos projektägare. En del av arbete är också att informera stödsökare om kraven på ansökningar, redovisning och verifiering utifrån gällande regelverk.
Resor inom Sverige och Europa kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Examen från högskola inom ekonomi eller annan kompetens som bedöms likvärdig
• God förmåga att utrycka sig väl i tal och skrift
• God förmåga att göra bedömningar av budget
• God förmåga att strukturera, organisera och dokumentera olika steg i projektansökningar
• Goda kunskaper i Word och Excel
• Intresserad av utvecklingsfrågor
• Serviceinriktad
• B-körkort
Meriterande kvalifikationer:
• Erfarenheter från strukturfondsarbete eller annan form av ekonomiskt stöd i projektform
• Projektkunskap
• Erfarenhet från offentlig förvaltning
• Erfarenhet av praktisk redovisning, granskning eller revisionsarbete
• Erfarenhet av att ha arbetat med beredningshandläggning
• Förmåga att snabbt sätta sig in olika slags material av ekonomisk och juridiska karaktär
• Strukturerad och analytisk förmåga
Du som söker ska kunna arbeta självständigt, ha ansvarskänsla och vara utvecklingsinriktad. Du kommer att hålla presentationer externt och internt och informera stödsökare därför är din pedagogiska förmåga är viktig. I arbetet ingår att medverka till goda relationer internt och externt.
ÖVRIGT
Arbetsplatsen är belägen i Östersund vid Region Jämtland Härjedalen, Regional utveckling, Näringslivs kontor på Köpmangatan 21.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651