2 ekonomiassistenter till ekonomistaben

2 ekonomiassistenter till ekonomistaben

Arbetsbeskrivning

Vad vi gör och vill
Du kommer ingå i kommunens centrala ekonomistab som är en del av kommunstyrelseförvaltningen.

Ekonomistaben arbetar för hela organisationen nära våra förvaltningar och kontor och ansvarar för alla processer inom ekonomiområdet:

- Redovisning, kund- och leverantörsreskontra


- Budgetering, uppföljning och styrning



Staben har som målsättning att ständigt förbättra sina processer för att leverera ett bra stöd till kommunens organisation. Ekonomistaben består av 32 personer och leds av ekonomidirektören samt chefen för ekonomistyrningsenheten. I ekonomistaben ingår strateger, controllers, redovisningsekonomer, systemförvaltare och ekonomiassistenter.

Om tjänsten
Inom ekonomistyrningsenheten är vårt mål att ha hög kvalitet på det vi gör och att leverera det organisationen behöver. Därför arbetar vi mycket med att utveckla våra arbetssätt för att bli så effektiva som möjligt. I det ingår att arbeta med tydliga rutiner men även effektiviseringar och automatiseringar.

Vi söker nu två ekonomiassistenter. I båda tjänsterna ingår det även att stötta kollegor inom redovisning, kund- och leverantörsgrupperna. 



En tjänst med inriktning kundreskontra:

Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är kundreskontra, filinläsningar, kravhantering, avstämningar och bokslut. I tjänsten ingår också kontakt med medborgarna i fakturafrågor. 

En tjänst med inriktning redovisning:

Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifterna är, in- och utbetalningar, interndebiteringar och bokföringsfiler. 


Båda är tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Vem är du?
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom med relevant arbetslivserfarenhet, vilket innebär att du under flera år har arbetat med leverantörs- kundreskontra eller redovisningsfrågor, alternativt dig som är ekonom med akademisk examen i början av karriären eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. I vårt sätt att arbeta ingår att ge medarbetare möjlighet att utvecklas, vilket innebär att du över tid kan får nya arbetsuppgifter och nya möjligheter efter dina förutsättningar.

Det är meriterande om du har arbetat inom offentlig förvaltning.

Eftersom du kommer att ha många kontaktytor är det viktigt att du trivs med det. Som medarbetare hos oss har du ett nära samarbete med kollegor, men du behöver även kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ, vara flexibel när det blir mycket bollar i luften och veta vad som behöver prioriteras.

Du har goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift. Du är duktig på Officepaketet, särskilt Excel och har intresse för digital utveckling. I Tyresö kommun har vi Visma Affärslösningar som ekonomisystem, Visma Proceedo som e-handels- och leverantörsreskontrasystem, EDP Future som kundreskontrasystem och Artvise för ärendehantering.

Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 14 augusti 2022. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:

Vik enhetschef, Ida Antonsson, ida.antonsson@tyreso.se, 08-578 291 45

Enhetschef, Hillevi Hedberg, hillevi.hedberg@tyreso.se, 08-578 291 44

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här: https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer

Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar.



Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyresö kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Liknande jobb


21 november 2024