OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen Dalarna är en statlig myndighet som finns nära människorna i vårt län. Det är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och centrala myndigheter. Vår uppgift är att säkerställa att nationella mål och uppdrag genomförs regionalt och med hänsyn till förutsättningarna i just vårt län. Vårt arbete bygger på en samsyn kring mål och prioriteringar och utgår från de fyra ledorden rättssäkerhet, kunskap, samarbete och bra bemötande.
Ekonomi- och personalenheten består av ett 15-tal medarbetare med arbetsområden som ekonomi, personal, statlig lönegaranti, upphandling och intern service. Inom ekonomigruppen arbetar vi med allt från löpande bokföring till bokslut och årsredovisningar, ger stöd till organisationen och rapporterar till regeringen och andra myndigheter. Länsstyrelsen finansieras av statsanslag samt projektmedel från andra myndigheter och organisationer.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänst 1 - Handläggning av utbetalning och redovisning enligt den statliga lönegarantiförordningen om lön vid konkurs och företagsrekonstruktion. Delta i enhetens övriga arbetsuppgifter, som t.ex. redovisning och uppföljning, men även vara behjälplig inom andra områden om så behövs.
Tjänst 2 – Allmänna redovisningsuppgifter och tillsammans med ekonomifunktionen hantera löpande ekonomiadministrativa uppgifter, ekonomisk uppföljning och bokslut samt upphandling och inköp. Du kommer även vara behjälplig inom andra områden om så behövs.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi alternativt erfarenhet som vi bedömer vara likvärdig.
Tjänst 1 - Du har minst 2 års erfarenhet erfarenhet av löneadministration. Erfarenhet av ekonomiadministration samt personaladministration är meriterande. God datorvana är ett krav.
Tjänst 2- Du har några års erfarenhet av redovisning och det är meriterande om det är inom statlig sektor. God datorvana är ett krav.
Ange i din ansökan vilken av tjänsterna du är intresserad av.
Personliga egenskaper
• För tjänst 1 innebär det många kontakter med allmänheten, därför är det viktigt att du har förmåga att skapa goda relationer och har en god serviceförmåga.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och referenser.
ÖVRIGT
Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter.
Vi tar gärna emot samtal av dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
funktionssamordnare Per Johansson
010-225 03 41
platsansvarig Idrekontoret John Halvarsson
010-225 03 35
Lotta Larson, Kommunikationschef
010-225 02 04
Länsantikvarie Fredrik Sandberg
010-225 04 60
Funktionssamordnare Ann-Louise Haglund
010-22 50 284
enhetschef Per-Erik Sandberg
010-225 03 02
Funktionssamordnare Veronica Moraeus
010-22 50 481
funktionssamordnare Anna Myrtin
010-225 02 88
enhetschef Lars-Håkan Jönsson
010-22 50 443
Kajsa Sjösvärd
010-22 50 461