2 Enhetsadministratörer

2 Enhetsadministratörer

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


På socialförvaltningen arbetar cirka 600 medarbetare som ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med missbruksproblematik eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar.



Om oss
Som en del av socialförvaltningens arbete för ett hållbart ledarskap utökar vi nu stödet till cheferna genom att tillsätta enhetsadministratörer som ska utgöra ett professionellt administrativt stöd.

Vi söker en enhetsadministratör till Stödboendeenheten och Ungdomsboendet:

Stödboendeenheten i Lund arbetar riktat mot personer som har eller har haft ett skadligt bruk eller beroende och som är i behov av stöd för att bli fri från det. Här arbetar vi utifrån att på bästa sätt bedriva ett motivations- och förändringsarbete utifrån individuellt upprättade genomförandeplaner.

Ungdomsboendet arbetar utifrån två olika uppdrag: Det ena är ett HVB- hem för ensamkommande flickor och pojkar med sex platser. Den andra är ett stödboende för unga mellan 16-20, både pojkar och flickor. Vi värnar om våra ungdomar och ger dem ett individuellt stöd för att de ska kunna bli självständiga och självförsörjande.

Vi söker också en enhetsadministratör till Mottagningsenheten, Social jour och Familjerätt:

Mottagningsenheten är vägen in till socialtjänsten och vårt ansikte utåt. Vi finns tillgängliga mellan klockan 8–17 alla vardagar och arbetar med att ta emot och bedöma alla nya ärenden som rör socialtjänsten.

Sociala jouren tillhör enheten Mottagningsenheten. Teamet består av fem medarbetare som arbetar på femveckorsschema och arbetar två helger av fem och även har beredskap i hemmet.

På Familjerättsenheten gör vi vårt bästa för att förstå de kriser som den vuxne kan genomgå och att ha en positiv och generös människosyn i mötet med dem. Vi har nära samverkan med verksamheter runt omkring oss som vår öppenvård och våra barnutredare

Arbetsuppgifter
Som enhetsadministratör hos oss kommer du att arbeta inom flera administrativa områden inom bland annat ekonomi och personal. Inom ekonomiadministration blir det din uppgift att hantera fakturor, konteringar, inköp och beställningar via ekonomisystemet Raindance. Inom personaladministration arbetar du bland annat med att kontrollera och godkänna medarbetares registreringar, lägga in anställningar och scheman i HR-systemet Visma Personec P.

I din roll ingår att ha mycket kontakt med förvaltningens HR-administratör samt kommunens Löneservice. I tjänsten ingår även annan administration som bland annat innefattar ansvar för posthantering och arkivering, hantering av utskick av olika slag, att föra protokoll och minnesanteckningar men även framtagande av olika typer av underlag för statistik och uppföljning.

Din chef kommer att vara enhetschefen för verksamheten. Du kommer att ingå i ett nätverk med andra enhetsadministratörer där du får möjlighet att kompetensutvecklas och utveckla gemensamma arbetssätt tillsammans med dina enhetsadministratörskollegor.

Vi söker dig som
Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Har du en eftergymnasial utbildning med inriktning inom personaladministration ser vi det som meriterande.

Du trivs med ett självständigt arbete, är strukturerad i ditt arbetssätt och har erfarenhet av administration i din tidigare yrkesroll. Du har goda kunskaper om officepaketet och känner dig bekväm med digitala verktyg, har du även arbetat inom våra system Raindance och Visma Personec P är det meriterande. Båda tjänsterna kommer att innehålla schemaläggning för verksamhet som bedrivs dygnet runt, tidigare erfarenhet av schemaläggning är därför önskvärt.

För att lyckas i din roll är det viktigt att du är relationsskapande och serviceinriktad, du kan omsätta data till analyser och presentera detta på ett pedagogiskt sätt.

Du har en god nivå i svenska språket, såväl muntligt som skriftligt.

För att du ska trivas, utvecklas och samtidigt göra ett bra arbete tror vi att du:
-har ett självständigt arbetssätt

-tycker om att vara hjälpsam och att bidra till helheten utifrån ditt administrativa perspektiv

-kan själv lyfta fram förbättringsområden och ta initiativ till utveckling

Låter det som ett jobb som passar dig? Välkommen med din ansökan. Vi planerar att genomföra intervjuer v. 28 och har därför löpande urval.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juni 2022
  • Ansök senast: 5 juli 2022

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024