OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kirunaenheten är en enhet inom Polisens verksamhetsstöd vid Rikspolisstyrelsen.Kirunaenheten bedriver sin verksamhet i Kiruna och består av ca 100 medarbetare.Enheten svarar för utredning av automatisk trafiksäkerhetskontroll, handläggning av böter, utdragshantering, handläggning av utländska passärenden, fakturahantering, skannings- och utskriftsverksamhet mm.Service sker i huvudsak till Polisen, övriga rättsväsendet samt allmänheten.Kirunaenheten förvaltar och vidareutvecklar ett tiotal IT-system.
Rikspolisstyrelsen anställer
2 st.handläggare, föräldravikariat, heltid till Kirunaenheten
(ref.n 230/07)
Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att handlägga och utreda särskilda ärenden som faller inom enhetens verksamhet.Arbetet medför skriftliga och muntliga kontakter med myndigheter och allmänhet.
Din kompetens
Du ska ha 3-årig gymnasieutbildning (samhällsvetenskap/ekonomi) eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig.Kunskaper i juridik och erfarenhet av utredningsarbete, gärna brottsutredning, samt erfarenhet av arbete med polisens It-system är meriterande.Vidare ska Du ha god telefon- och datorvana.Du ska vara serviceinriktad, ansvarskännande och noggrann med positiv attityd samt ha god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift.
Vi ser gärna manliga sökanden, med det eftersträvar vi en jämn könfördelning.Vi värdesätter även de kvaliteter som en etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Tillträdesdag enligt överenskommelse.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomföres före anställning.Tjänsten förutsätter svenskt medborgarskap och tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Ansökan
Ange ref.nr.230/07
Ansökan skall ha kommit in till oss senast den 26 november 2007.
OBS!Rikspolisstyrelsen kan inte ta emot länkar till webbsidor på Internet, t.ex. länkar till en CV som lagrats på Arbetsförmedlingens webbsida.