2 kvalificerade sjukresekoordinatorer

Arbetsbeskrivning

I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en organisation som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.





ARBETSUPPGIFTER
En ny stödfunktion för sjukresor och boendefrågor m m kommer att sättas upp inom Region Jämtland Härjedalen. Målet med den nya funktionen är att effektivisera sjukreseadministrationen samt tillse att patienter får samma information och villkor för resor i samband med vård samt i övrigt frågor kopplade till sjukresor, t ex boende i samband med sjukresa. Funktionen är en försöksverksamhet som om den faller väl ut kommer att permanentas efter två år.
Funktionen ska ha kompetens för att ge mottagningar och avdelningar på sjukhuset samt övriga vårdinrättningar stöd i bedömningar i utfärdandet av sjukintyg för sjukresa. Funktionen kommer också att vara en servicefunktion direkt till patienterna när det gäller att svara på frågor kring boende, fria vårdvalet och den nya patient lagen. Funktionen kommer i viss mån att utfärda intyg men huvuduppgiften är utföra beställningar av resor och svara på frågor från avdelningar och patienter om sjukresor. Arbetet kommer även att innehålla utredningar kring sjukresor samt i övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Samverkan och samarbete med avdelningar, mottagningar, Beställnings Centralen Jämtland, Länstrafiken m fl kommer att vara centralt i denna roll.
Som sjukresekoordinator i Region Jämtland Härjedalen erbjuds du ett kvalificerat och utvecklande arbete. Du kommer att ha en viktig roll i uppbyggnaden av den nya funktionen. Tillsammans med de andra koordinatorerna kommer du att ansvara för att funktionen bedrivs och utvecklas på ett professionellt och effektivt sätt.


KVALIFIKATIONER
Då arbetet innebär direkta kontakter med patienter, avdelningar m fl. kommer stor vikt att läggas på dina personliga egenskaper. Du är socialt kompetent och uppträder och kommunicerar på ett professionellt sätt. Självständig, noggrann och effektiv. Då arbetets intensitet bitvis förmodligen kommer vara ganska stor behöver du kunna hantera och prioritera ärenden tillsammans med de övriga i teamet på ett smidigt sätt, du behöver vara stresstålig.
Vi tror att kompetensen i teamet är medicinsk sekreterare eller annan administrativ kompetens som bedöms lämplig på två av tjänsterna och medicinsk kompetens på sjuksköterskenivå på den tredje tjänsten (se separat annons).
Arbetet kommer att innebära en hel del arbete i olika IT-program (Office) samt i vårdadministrativa programmet Cosmic. Kunskap i arbete med dessa program är önskvärd. God kompetens i svenska språket, muntligt och skriftligt. Engelska, kunna förstå och tala/göra sig förstådd, även gärna kunna skriva.


ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jämtland Härjedalen Östersund
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-10-01 .
  • Publicerat: 25 juli 2016

Besöksadress

Kyrkgatan 12 83127 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb


26 november 2024

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

26 november 2024

Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024