OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SERVICEFÖRVALTNINGEN söker till LÖNE- OCH PENSIONSSERVICE Två av våra medarbetare går i pension och vi söker nu ersättare. Tjänsterna är tillsvidareanställningar. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsterna som löneadministratörer är placerade inom Löne- och pensionsservice som är en enhet inom Serviceförvaltningen. Enheten har 14 anställda samt enhetschef. Våra tjänster är utveckling och förvaltning av kommunens personal- och lönesystem samt pensioner och personalförsäkringar. Vi administrerar ca 7000 löner/månad. Vi är organiserade i två team med olika ansvarsområden. Arbetsuppgifter: Vi erbjuder dig ett arbete med stort eget ansvar. I Östersunds kommun är anställda schemalagda och rapporterar själv i systemet. Detta hanteras till största del i och av förvaltningarna. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter: ? Service och stöd till våra kunder i schema- och lönerelaterade frågor ? Bemanna vår kundsupport (telefon och mail) ? Medverka i det systematiska förbättringsarbetet av kvalitet och säkerhet i löneprocessen ? Medverka i utbildningar för anställda i löne- och personalsystemet ? Tolkning av avtal kopplat till löneprocessen Kvalifikationer: ? Du ska ha minst gymnasiekompetens och med fördel kompletterad med påbyggnads utbildning lämplig för arbetet. ? Du ska ha erfarenhet av löneadministration i ditt tidigare arbete. ? Det är en fördel om du har dokumenterad erfarenhet av utbildningsverksamhet. ? Det är en fördel om du har kännedom om arbetsrättsliga lagar och avtal inom offentlig sektor samt ekonomierfarenhet. Du kommer att ha kontakt med många personer vilket innebär att du har förmåga att samarbeta. Du har en mycket god känsla för service, har ett professionellt förhållningssätt och stimuleras av nya utmaningar. Vi tycker det är viktigt med mångfald på arbetsplatsen och ser därför gärna såväl kvinnliga som manliga sökande med varierande etnisk och kulturell bakgrund.