OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.
I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang. Välkommen att arbeta tillsammans med oss!
ARBETSUPPGIFTER
Lomma kommun växer samtidigt som en av våra lönespecialister går vidare till nya utmaningar. Därför söker vi nu två lönespecialister där den ena tjänsten är tillsvidare och den andra tjänsten är en visstidsanställning året ut. Tillsammans innebär detta att vi utökar vår löneenhet som idag består av fyra lönespecialister som tillsammans administrerar ca 1 800 löner varje månad. Löneenheten är en del av Lomma kommuns HR-avdelning som även består av fyra HR-strateger och en HR-controller. HR-chefen leder avdelningen i vårt gemensamma uppdrag att stödja, styra, samordna och coacha chefer inom området HR, lön och pension. Varje dag har vi glädje av att lön och HR arbetar nära varandra. Vår devis är att tillsammans kommer vi längre.
Som lönespecialist arbetar du i huvudsak med löneadministration men du är också ett stöd till ett antal av kommunens chefer, administratörer och medarbetare i deras frågor om lag- och avtal och lönehantering. I ditt uppdrag ingår även att bidra med din kompetens för att vi löpande ska utveckla det löneadministrativa arbetet och utbilda våra chefer och administratörer så att vi uppfyller det gemensamma målet om rätt lön i rätt tid.
Att arbeta med lönehantering är mångfacetterat och du utmanas både i din administrativa, kommunikativa och pedagogiska förmåga genom daglig kontakt med såväl chefer som medarbetare och andra samhällsaktörer inom området.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas som lönespecialist hos oss ser vi att du:
• Har eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi alternativt annan adekvat
utbildning som vi bedömer likvärdig
• Tidigare erfarenhet av arbete inom löneområdet. Har du även erfarenhet av
personalsystemet Personec P är det meriterande
• Har dokumenterat goda system- och IT-kunskaper
• Har kunskaper inom lag och avtal som berör lön
• Gärna har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet
Är du dessutom en person som:
• Är serviceinriktad och kommunikativ samtidigt som du har integritet
• Är strukturerad och noggrann
• Har ett lösningsfokuserat arbets- och förhållningssätt
• Har stor ansvarskänsla och är van att arbeta mot deadlines
• Har förmågan att löpande växla mellan samarbete och självständigt arbete
Då är du precis den vi söker!
Vi ser alla framemot att välkomna dig till vår avdelning. Här kommer du ges möjlighet att bidra med just dina specialkompetenser i vår utvecklingsresa mot ett mer digitaliserad arbetssätt. Just nu arbetar vi till exempel med införande av E-passi och förenklad hantering av måltidsavdrag och friskvårdsersättning.
ÖVRIGT
Vänta inte med att söka då urvalet kommer att ske löpande och intervjuer påbörjas i vecka 29.
Som medarbetare i Lomma kommun erbjuds du friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Att kombinera arbete med föräldraskap är en självklarhet för oss.
Lomma kommun arbetar för lika rättigheter och möjligheter som motverkar diskriminering. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. I Lomma kommun är alla lika unika!
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.