OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i dina ”bästa år” och vill arbeta som personlig assistent till vår kund som har glimten i ögat och som gillar att meka och att fiska?
Vår kund bor i villa strax utanför Herrljungaoch vi söker nu efter 2 personlig assistenter som kan vara honombehjälplig i sin vardag med bland annat hygien, städning, förflyttningar och vid aktiviteter.
Han är en mycket levnadsglad och positiv man på +50 år och stor del av hans tid går till att meka med bilar, vara ute i sin trädgård, fiska och åka på utflykter.
Kunden är rullstolsburen efter en trafikolycka, förlamad från bröstet och nedåt men kan röra sina armar.
Som du förstår är det viktigt att du som assistent har en mycket god social förmåga, är lugn och tålmodig. Vi ser gärna att du gillar att ”påta” i trädgården och gärna kunna baka och laga mat från grunden.
Det viktigaste av allt är ändå det ”klickar” mellan dig och vår kund och hans team som han har runt omkring sig, därför kommer vi att lägga mycket stor vikt på personlig lämplighet.
Du som söker:
- Har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och i skrift.
-Får gärna ha tidigare erfarenhet av att jobba som personlig assistent.
- Är rökfri
- Körkort och bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen.
Arbetstid/Varaktighet:Tjänst 1:100% Rullande två veckors schema, Vecka 1 måndag-onsdag, lördag och söndag. Vecka 2: Tisdag-fredag.
Tjänst 2:57% tjänst, Rullande 2 veckors schema Vecka 1 torsdag & fredag. Vecka 2 måndag, lördag & söndag.
Arbetstiderna är förlagda mellan 10.00-19.00. SLUV "Så länge uppdraget varar anställning".
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Urval sker löpande, tjänsten tillsätts enligt överenskommelse.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult