OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med drygt 5500 anställda är kommunen en av Södertäljes största arbetsgivare. Här får du arbeta med det människor värderar högst i livet. Det kräver hög kompetens och stort engagemang. Därför satsar vi på personalens kompetensutveckling, personligt inflytande över arbetstiden och arbetets utformning, på friskvård och mångfald. Vill du arbeta med och för människor är du välkommen till oss! ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Social- och arbetsmarknadskontoret Barn och Ungdom Verksamheten för barn och ungdom arbetar med utredningar enligt SoL och LVU samt insatser för barn och ungdomar mellan 0-20 år. I enheten finns 2 distrikt som arbetar med myndighetsutövning därutöver omfattar barn och ungdom: placeringsenhet, öppenvårdsverksamhet, socialjour, familjerådgivning, familjerätt m fl. Distrikten kommer att utökas med ytterligare kontorslokaler och då behövs även en till reception. Du kommer ta emot besök och telefonsamtal för vidarebefordran till handläggare. Du ansvarar för posthantering och även andra olika kontorsgöromål där viss ekonomihantering som e-faktura, beställningar samt utbetalningar via verksamhetssystem mm kommer att ingå. Du kommer att vara en del i den administrativa gruppen vilka kommer att ges stöd och support även till varandra i syfte att båda receptionerna kan hållas öppna. Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta. KVALIFIKATIONER Du är van vid kontakter med människor, både direkt och per telefon. Du har datorvana och det är bra om Du är van att ha många saker på gång samtidigt.