OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AOV:2015:28
Arbete- och Välfärdsförvaltningen
Barn och ungdomsverksamheten bedriver ett målmedvetet utvecklingsarbete för att kunna erbjuda en socialtjänst med god kvalité för våra medborgare. Verksamheten ansvarar för utredningar och insatser för barn och ungdomar 0-20 år som är i behov av skydd och stöd. Vidare arbetar verksamheten även med familjerätt och förebyggande arbete. Barn och ungdomsverksamheten består av tre enheter
Mottagningsenheten, Myndighetsenheten och Insatsenheten
Vi vill skapa en organisation som ger förutsättningar för våra medborgare att få hjälp av oss. Vi vill också skapa rimliga förutsättningar för våra medarbetare att kunna utföra sitt arbete i en god arbetsmiljö. Nu formar Kristianstads kommun en socialtjänst i framkant för att möta barn, ungdomar och deras föräldrar. Vill du vara med?
Vi erbjuder:
- Ny chefsorganisation, med teamledare nära medarbetaren
- Introduktion för våra nya medarbetare
- Flytt till nya fräscha lokaler
- Satsning på både förebyggande arbete och myndighetsutövande arbete
Mottagningsenheten innefattar CFFA, Familjerätten, Familjeservice och Mottagningsteamet. Enheten ansvarar för alla förhandsbedömningar gällande barn och ungdomar 0-20 år, som inte är aktuella inom förvaltningen samt för det förebyggande arbetet bland barn och ungdomar. Enheten ansvarar också för att tillhandahålla serviceinsat-ser i form av gruppverksamheter och enskilda kontakter, direkt till medborgarna. Sammanlagt cirka 30 medarbetare.
Vi söker nu 2 stycken assistenter till Barn och ungdomsverksamheten.
Arbetsuppgifter
Assistenterna på Barn och ungdomsverksamheten stödjer socialsekreterarna med vissa administrativa arbetsuppgifter, exempelvis att registrera beslut gällande enskilda medborgare, samt lönehantering för uppdragstagare.
De hanterar även posthantering inom verksamheten, fakturahanteringar, tar emot inkommande telefonsamtal, utskriftsarbete vid diktering samt alla övriga förekommande administrativa uppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning administration. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbete som assistent inom socialtjänsten samt god datorvana. Har du erfarenhet av verksamhetssystemet procapita samt personalsystemet Heroma anses detta meriterande.
Som person är du serviceinriktad, flexibel och har god samarbetsförmåga. Du ska kunna prioritera och självständigt planera och utföra dina uppgifter. Arbetet bygger på att du både är en god administratör som en god kommunikatör med förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100%. Tillträde enligt överenskommelse, dock senast 15 september.
För mer information, ta kontakt med
Bodil Eriksson, Verksamhetschef, 044-13 58 86
För facklig information, ta kontakt med
Lavdim Rushiti, Vision, 0768-82 74 51
Maya Månsson, SSR, 044-13 56 04
Sista ansökningsdatum
2015-03-27
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
I denna rekrytering är annonseringskanalerna redan bokade. Frågor angående annonsering hänvisas till Jenny-Ann Östergren.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21