OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi 2 st Customer Support Specialist till vår kund i Köping. Vill du bli en del av ett expansivt företag där du kommer få ge bästa service till externa och interna kontakter? Klicka in på annonsen och sök tjänsten idag!
OM TJÄNSTEN
Vår kund har levererat sängar av högsta kvalité till kunder över hela världen i över 150 år. Företaget är familjeägt med utgångspunkt i Köping och har växt till en global producent och leverantör av premium sängar.
Vi söker nu 2 st Customer Support Specialists till vår kund som ska leverera högklassig service till externa och interna kontakter. Kontakten sker via mejl och telefon på både svenska och engelska och önskvärt är att du kan ett tredje språk, exempelvis tyska eller spanska. Det är ett högt fokus på att assistera partners, försäljning och kundservice. Du kommer ingå i Order Management-teamet där du kommer ha 4 kollegor som du samarbetar tätt med. I teamet är det en fin teamkänsla och kollegor ställer upp för varandra. Det är ett ungt team som levererar kundservice i världsklass globalt till externa och interna kontakter. Arbetstiderna är för det mesta kontorstider men vid vissa tillfällen krävs det att du är flexibel då det kan komma toppar i försäljningen.
För att kunna prestera på bästa sätt ser vi gärna att du sitter på plats hos kund i Köping. Kontoret som du kommer att arbeta är en vacker byggnad som ligger i nära anslutning till fabriken där varorna som kund levererar tillverkas. Kontoret ligger i nära anslutning till Köping's tågstation vilket är smidigt om du pendlar till arbetsplatsen.
Du kommer att börja som konsult via oss på Academic Work men det finns stora chanser till överrekrytering till kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Leda organisationen för att ge bästa möjliga kundserviceupplevelse.
* Följ upp kundfrågor och support med vårt CRM-system.
* Ansvarig för att ständigt söka nya sätt att förbättra operativ effektivitet och innovation.
* Ansvarig för att beställningar hanteras i enlighet med processen.
* Spåra beställningar från leverans till leverans och är den primära informationskällan om leveransdatum och förseningar globalt.
* Primär kontaktpunkt för alla kundtjänstfrågor, serviceproblem, e-handelskommunikation med e-post, etc.
* Lösa alla möjliga servicerelaterade frågor. Inom detta ingår även att besöka kunder för att diagnostisera och lösa problem.
* Ansvara för beställningar, uppföljning och kundsupport.
* Kontinuerligt hantera, underhålla och uppdatera information i vårt affärssystem.
VI SÖKER DIG SOM
* Avslutad gymnasieutbildning
* Datorvana inom Word, Excel och Outlook
* Kunna skriva och tala flytande i svenska och engelska
Meriterande om du har/kan:
* Kommunicera på annat europeiskt språk, önskvärt tyska eller spanska
* Erfarenhet inom försäljning
* Kunskap inom affärssystem
* En eftergymnasial utbildning
* B-körkort
Som person är du:
* Flexibel
* Problemlösande
* Serviceinriktad
* Kommunikativ
Övrig information:
* Start: omgående
* Omfattning: heltid
* Antal: 2 st
* Placering: Köping, ca 5 min gång från tågstationen.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kund's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231