OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Industrisupport
Industrisupport startades 1999 och är ett auktoriserat bemanningsföretag som idag har verksamhet och kontor i Arvika, Karlstad, Örebro, Eskilstuna och Norrköping. Vi är verksamma inom Almega bemanningsföretagen där 15 olika LO förbund ingår vilket innebär att vi arbetar med åtskilliga yrkeskategorier både på kollektiv- och tjänstemannasidan. På så vis kan vi erbjuda både kunder och medarbetare mer kompletta lösningar och erbjudanden.
Genom vår värdegrund, affärsidé och vision skall vi vara en attraktiv arbetsgivare för duktiga medarbetare och därigenom vara kundernas förstaval när de väljer samarbetspartner i bemanningsfrågor.
Om kunden
Sto-Nor är en familjeägd koncern som verkar internationellt. Verksamheten består av tillverkning och försäljning av reflex- och tätningstejp för textilindustrin. Huvudkontoret ligger i Halden Norge, där en begränsad produktion bedrivs. Produktionsenheter finns i Hallsberg, Sverige, Rumia, Polen och Shanghai, Kina samt har ett dotterbolag i Nordamerika. Shanghai-enheten svarar även för försäljning på den asiatiska marknaden. Våra kunder finns över hela världen och försäljning sker både direkt och via agenter. Koncernen har för närvarande 48 anställda och omsätter drygt 128 miljoner NOK. Sto-Nor har varit verksamt i textilbranschen sedan 1970 och bedriver aktivt en produktutveckling både i egen regi och i samarbete med leverantörer i Asien.
Dina arbetsuppgifter
Sto-Nor etablerade våren 2014 ett redovisningskontor i Strömstad och nu är det dags att bemanna kontoret med 2 medarbetare. Arbetsuppgifterna innebär löpande bokföring, fakturahantering, kund- och leverantörsreskontran, vara behjälplig vid månadsbokslut, momsredovisning, ekonomisk uppföljning, löneadministration, assistera ekonomichefen i övrigt. En av tjänsterna innebär i större utsträckning arbete för det norska moderbolaget och därigenom kontakt med norska regler för redovisning, tjänsteresor till huvudkontoret vid behov samt en större andel fakturering.
Målet med dessa tjänster är att genomföra nästa steg i planen på att lokalisera ekonomiadministrationen till Sverige och därigenom utveckla koncernens ekonomiska styrning. Utmaningen med tjänsterna är att även som ganska nyutexaminerad ekonom kunna lära sig arbetsuppgifterna under kunnig ledning och bli en del i en internationell koncern som växer.
Din profil
Vi tror att din bakgrund är någon form av ekonomisk utbildning (gymnasie- eller civilekonom). Erfarenhet är meriterande (en bra utbildning kan till viss del ersätta erfarenhet här eftersom vi har en mycket erfaren ekonomichef på plats). Utvecklingsmöjligheterna är stora. Branscherfarenhet är också meriterande, likaså om man har erfarenhet av norska företag eller företag med tillverkning och försäljning i Kina eller Polen. Som person är du positiv, flexibel, idérik, van arbeta mot deadlines, lösningsfokuserad, bra på att organisera och prioritera, noggrann, analytisk och pålitlig.