OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LD Hjälpmedels uppdrag är att genom hjälpmedel, habiliterings- och rehabiliteringsstöd, rådgivning, konsultation, information samt tolktjänst, bidra till bästa möjliga livssituation för personer med funktionsnedsättning. Vi är cirka 160 medarbetare och samarbetar med primärvård, specialistsjukvård och Dalarnas kommuner.
Personliga Medicinska Behandlingshjälpmedel (PMB) är en enhet inom LD Hjälpmedel som i dag består av tre medicintekniska ingenjörer och en avdelningschef/sjuksköterska.
Teamet arbetar främst mot dem som har behov av medicinsk utrustning i hemmet. Våra huvudområden är CPAP (luftpump vid sömnapné), syrgas, hemrespiratorer, inhalation, sekretsugar och olika typer av pumpar. Då vi är ett litet team arbetar alla med service, underhåll, rekonditionering, installationer samt support (t.ex. teknisk konsultation, telefonrådgivning till förskrivare, brukare samt närstående).
Andra arbetsuppgifter inom teamet är anpassningar, upphandlingsarbete, leverantörskontakter, teknisk utvärdering av nya hjälpmedel samt utbildning och information till såväl patienter och närstående som till hälso- och sjukvårdspersonal. Dokumentation är en annan viktig bit t.ex. teknisk dokumentation, instruktioner, patientjournal.
Vi har ett nära samarbete med sömnlaboratoriet i Avesta samt lung- och barnsektionen inom specialistsjukvården. Vi arbetar både mot förskrivare och direkt mot patient.
Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk. Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Vi behöver nu utöka vårt team och söker en hjälpmedelstekniker, vars främsta arbetsuppgifter kommer att vara rekonditionering, funktionskontroll och kvalitetskontroll av hjälpmedel inom området Medicinska Behandlingshjälpmedel. Rekonditionering innebär noggrann rengöring, service och iordningställande av hjälpmedel för nya användare.
Du kommer även arbeta med förebyggande/avhjälpande underhåll av hjälpmedel, tillhörande administration samt kontakter med leverantörernas tekniska support/kundtjänst gällande t.ex. garantiärenden och beställning av reservdelar.
Du kommer för närvarande vara placerad vi Hjälpmedelscentralen i Borlänge, men det kan förekomma uppdrag över hela Dalarna.
KVALIFIKATIONER
Krav: Vi söker dig som har teknisk utbildning på lägst gymnasienivå eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har lätt för att uttrycka sig i tal och skrift på svenska samt måste även obehindrat läsa och förstå tekniska manualer på engelska. Du har datorvana och B-körkort.
Det är meriterande om du har utbildning med medicinteknisk inriktning, erfarenhet av medicintekniska produkter inom området och/eller av teknisk service inom såväl el/elektronik som mekanik.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att vara framgångsrik i arbetet krävs god samarbetsförmåga och servicekänsla. Du behöver ha förmåga att hantera rutinarbete, kunna prioritera vid perioder av högre belastning samt arbeta självständigt med frihet under ansvar och ta egna initiativ. Vi ser gärna att du är systematisk och noggrann, flexibel och har viljan att vidareutvecklas inom området.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr avdelningschef Annelie Haglind
0234-49 78 82
FSA Helene Almqvist
0243-49 76 48
LSR Maria Öman
0243-49 76 47
Avdelningschef Therese Göras
023-492915
Arbetsterapeut Kristina Holmberg
023-492732
Arbetsterapeut Ulla Storerkers
023-492732
FSA Gunilla Nilsson
0225-494424
FSA Helene Almqvist
023-492732
Avdelningschef Therese Göras
023-492732, 492915
Optiker Cecilia Österlind
023-492810