2 st Löne- och personalhandläggare till Borgholms kommun

2 st Löne- och personalhandläggare till Borgholms kommun

Arbetsbeskrivning

Till vår kommungemensamma HR-avdelning söker vi 2 löne- och personalhandläggare.

Borgholms kommuns HR-avdelning består av 10 medarbetare såsom HR-specialister, personalkonsulent, hälsoutvecklare, löne- personalhandläggare samt löne- och systemansvarig.

Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp. De största näringsgrenarna i kommunen är besöksnäringen och lantbruket. Borgholms kommun har knappt 11 000 åretruntboende invånare och över två miljoner besökare varje år.
Hos oss arbetar ca 1100 medarbetare fördelat på kommunledningsförvaltningen, socialförvaltningen, utbildningsförvaltningen samt våra två kommunala bolag.

HR-avdelningen, tillsammans med övrig kommunledning, är placerad i trevliga lokaler i Stadshuset, centralt i Borgholm.
Vi intervjuar löpande så sök redan idag!

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare kommer du att få en stor inblick och delaktighet i det övergripande personalarbetet och kommer att ha en bidragande roll i att stötta chefer och medarbetare.

Arbetet innebär löneadministration i lönesystemet Personec. Du arbetar tillsammans med tre kollegor och en löne- och systemansvarig med att rätt lön ska utbetalas i rätt tid till våra anställda, samt att ge support i lönerelaterade frågor.

I arbetsuppgifterna ingår även avtalstolkning, pensionsfrågor, aktualisering av personakter, övriga administrativa uppgifter inom området. Interna utbildningar och introduktion av medarbetare och chefer kan förekomma. Att delta i utvecklingen av lönesupportarbetet och personal- och lönesystemet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med erfarenhet av löne- och personalhandläggning, gärna i en offentlig organisation. Vi ser gärna att du har en utbildning för lönehandläggning/löneadministration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, har mycket god datavana, goda kunskaper i Office-paketet samt lätt för att lära dig nya system och arbetssätt. Meriterande är erfarenhet av det kommunala avtalsområdet samt kunskaper i systemen Personec P, Personec utdata och WinLas.
Du är noggrann, strukturerad, ansvarstagande och prestigelös. Du har en god social kompetens och en känsla för service, då arbetet innebär mycket kontakt med både medarbetare, chefer och myndigheter. Du tar egna initiativ, ser utvecklingsmöjligheter och är bra på att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening och möjlighet till löneväxling.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi söker ständigt nya medarbetare som vill vara med och bidra till Borgholms kommuns utveckling! Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024