OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Söderköpings kommun vill vi skapa Livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här finns möjligheter och utmaningar i en attraktiv kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närheten till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Genom medskapande formar vi en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet berättar om hur vi som organisation vill vara och uppfattas.
Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!
Arbetsbeskrivning
Nu utökar vi vårt team och anställer två tekniska förvaltare.
I rollen som teknisk förvaltare har du ett övergripande ansvar för att förvaltningen av våra fastigheter genomförs på bästa sätt avseende ekonomi, kvalitet och miljö.
Det fortlöpande förvaltningsarbetet sker i samarbete med personer inom den egna organisationen samt utanför. Rollen innebär regelbunden kontakt med olika verksamheter inom och utanför kommunen och du är en viktig länk mellan olika parter.
I arbetet ingår långsiktig underhållsplanering av fastighetsbeståndet samt övergripande ansvar för byggnadernas drift, skötsel och underhåll. Du kommer även projektleda reinvesteringar och upphandla entreprenörer av ”mindre projekt” samt medverka och stödja vid övrig upphandling. De huvudsakliga arbetsuppgifterna i rollen som fastighetsförvaltare är:
• Tillse att försäkrings- och myndighetskrav i fastigheterna uppfylls.
• Teknisk- och driftekonomisk förvaltning av fastigheterna. Löpande uppföljning och analys
• Budget och resultatansvar av energiförbrukning och övrig drift.
• Ansvar för myndighetsbesiktningar, ex brand, ventilation.
• Medverka och stödja vid upphandling.
• Framtagande av checklistor och rutiner.
• Systemansvar för fastighetssystemet Vitec
Kvalifikationer
För att lyckas i uppdraget har du relevant utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom fastighet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha erfarenhet av drift- och underhåll av fastigheter, tekniska installationer, reinvesteringsplanering och projektledning av mindre projekt.
Du bör ha 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Det är viktigt att du är strukturerad och organiserad i ditt arbete samt att du har god datorvana. En stor del av uppdraget handlar om att läsa och förstå avtal och du behöver ha god insikt i regelverken ABFF 12-15, AKB09, ABT06 och AB04.
Har du erfarenhet av fastighetssystemet Vitec eller annat likvärdigt system är det ett plus.
B-körkort är ett krav.
Anställningens omfattning
Anställningsform: tillsvidare
Omfattning: heltid 100%
Antal: 2
Ansökan
Ansök senast: 2023-12-10.
Säkerhetsprövning kommer utföras innan anställning.
Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus