OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en livsglad 35-årig man som bor i centrala Åmål. Han söker nu efter två personlig assistent, som kan arbeta mellan 70-80% och 40-50% och som har glimten i ögat och som är inlyssnande och tålmodig.
Du kommer att vara ett stöd och hjälpa vår kund med allt som står på livets agenda allt från hygienen till att baka en sockerkaka och hjälpa honom med att spela på datorn.
Vår kund har EP och psykiskt funktionshinder och har lätt för att hitta på ”egna utflykter”, vilket innebär att du måste vara alert o snabb!
För närvarande bor vår kund hemma hos sin familj, men tanken är att han inom kort kommer att få ett eget boende.
Då kunden har svårt att kommunicerar via tal är det av största vikt att du har mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Det är viktigt att du är lyhörd och uppmärksam, dels för att förstå vad kunden vill och dels för att kunna kommunicera det vidare till människor han möter. Har du tidigare erfarenhet av den här typen av kommunikation är det bara positivt.
Vi vill att du ser långsiktigt på ditt arbete då det kräver en tids introduktion och god kännedom om kunden och arbetsrutinerna.
Önskemål:
- Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
- Undersköterska och erfarenhet av att arbetat som personlig assistent.
- B-körkort.
- Ej allergisk, då det finns hund hos familjen.
- Att du ser långsiktigt på ditt arbete.
Arbetstid / Varaktighet: 2 tjänster: 70-80% och 40-50% tjänst. Arbetspassen är förlagda mellan kl 8.30-11 och 15 - 22.30. Varannan helg kl 9-18. Det är dubbelassistans all vaken tid så du behöver aldrig jobba ensam. ”SLUV” Så länge uppdraget varar anställning. Start omgående med introduktion/bredvid gång. Troligen kommer schemat ändras framöver och det kommer bli aktuellt med nattpass/sovande jour.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Ansökan: Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult