2 Växeltelefonister till Statens servicecenter 75%

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu två Växeltelefonister till Statens servicecenter i Östersund.Vi vill att du kan börja senast den 15 april, och uppdraget kan pågå i upp till 15 månader. Omfattningen är 75%, vanliga kontorstider måndag -fredag.
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om tjänsten
Uppdraget är 75 % av en heltid med placering i Östersund (Frösön).

Som Växeltelefonist arbetar du med myndighetens telefonservice (t.ex. koppla samtal, beställa samtal, flytta anknytningar) samt arbete med myndighetens telefonservice/växel, besvara och förmedla inkommande och utgående samtal.

Du kommer att få en introduktion vid start så att du sedan har möjlighet att arbeta självständigt.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
- gymnasium eller likvärdig utbildning
- minst 6 månaders erfarenhet av kundservice via telefoni eller som växeltelefonist
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- erfarenhet av att arbeta med kundservice via telefoni, exempelvis i support, kundservice eller i telefonväxel
- kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Som person är du strukturerad, drivande och målinriktad. Du har förmåga att arbeta självständigt och bygga upp kontaktnät med relevanta intressenter inom myndigheten och dess leverantörer. Du har en god kommunikativ förmåga samt förmåga att leda och arbeta i team samt att du har analytisk förmåga och snabbt kan skapa dig en överblick kring ditt arbete.


Om verksamheten
Statens servicecenter ska bidra till en effektiv och tillgänglig statsförvaltning. Statens servicecenter levererar administrativa tjänster till andra myndigheter samt ger information och vägledning i myndighetstjänster till privatpersoner och företag på servicekontor över hela landet.

Statens servicecenters verksamhet inom lönehantering, HR och ekonomi ska effektivisera statens administration. Genom att arbeta tillsammans med andra myndigheter kan Statens servicecenter samordna de övergripande administrativa tjänstebehoven och leverera tjänster som skapar volymfördelar och kostnadseffektivitet inom den svenska statsförvaltningen.

Statens servicecenter ger även service och vägledning till medborgare samt företagare i tjänster från Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. Statens servicecenters servicekontor finns i hela landet från Kiruna i norr till Trelleborg i söder.

Mer om myndighetens uppdrag, ledning, resultat, storlek, ekonomi och geografi finns på Statens servicecenter hemsida.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson

Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Umeå AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 mars 2022
  • Ansök senast: 17 mars 2022

Besöksadress

Umestan företagspark, Umeå
None

Postadress

Umestan företagspark
Umeå, 90347

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024