OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är många som jobbar i Eksjö kommun- ca 1600 medarbetare- och vår främsta uppgift är att tillhandahålla den service som alla behöver för att leva ett gott liv. Eksjö kommun består av olika sektorer där Sociala sektorn utgörs av verksamheter som Äldreomsorg, Omsorg, Hälso- och sjukvård och Socialt stöd. Vår uppgift är att frigöra och stödja resurser hos kommunens medborgare med sociala, psykiska och fysiska begränsningar.
ARBETSUPPGIFTER
Ledarskapet i sociala sektorn är utmanande och inspirerande. Som chef är du en viktig ambassadör för kommunen som verksamhet och arbetsgivare. Att arbeta som chef i en politiskt styrd organisation är att medverka i den demokratiska processen som är basen i vårt samhälle. Din uppgift som chef är att omsätta de politiska besluten i handling och tillsammans med dina medarbetare åstadkomma en effektiv och bra verksamhet.
Till sociala sektorn och äldreomsorgen söker vi nu två vikarierande enhetschefer för verksamheten i särskilt boende. Ditt uppdrag innebär att skapa förutsättningar för självbestämmande och välbefinnande och på så sätt tillförsäkra brukaren ett värdigt liv.
Som enhetschef är du underställd äldreomsorgschef och ingår i områdets ledningsgrupp..
Enhetschefen har att organisera och leda verksamheten så att uppställda mål nås. Enhetschefen planerar och tillser att utveckling, utvärdering och utbildning mm genomförs för att bedriva ett systematiskt kvalitetsarbete. Som Enhetschef har du ansvar för:
– ekonomi
– personal
– arbetsmiljö
– verksamhetsutveckling.
Ditt förhållningssätt kan du anpassa utefter situationen och bibehåller ditt lugn även i pressade situationer. Du tycker om att arbeta självständigt, tar ansvar för din uppgift och har mod att agera efter din övertygelse för uppdraget. Vi vill att du har lätt för att anpassa dig till nya omständigheter och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du ska vidare vara klar och välformulerad i din kommunikation till andra, du kommunicerar och samverkar med dina medarbetare, din organisation, övriga verksamheter och externa parter.
Du är tydlig och bra på att bygga ett arbetsklimat där medarbetarna känner samhörighet och drar åt samma håll. Du arbetar strukturerat, målinriktat och har förmåga att entusiasmera och ta tillvara medarbetarnas engagemang och kompetens. Vi lägger också stor vikt vid personliga egenskaper som initiativförmåga, god förmåga att organisera, prioritera och nyfikenhet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan relevant högskoleutbildning. Exempel på detta är social omsorg, sjuksköterska eller PA-programmet beroende på vilka ytterliga erfarenheter du skaffat dig i din yrkeskarriär. Vi ser gärna att du ha tidigare erfarenhet av arbete i ledande befattning på motsvarande nivå och goda kunskaper inom vård- och omsorgs samt socialtjänstlagen.