OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.
Du kanske undrar hur Telias Kundtjänst Broadbandskiljer sig från andra? Vi är helt enkelt den största teleoperatören i Sverige med de mest nöjda kunderna. Men vi nöjer oss inte med det, vår service måste bli ännu bättre. Våra kunder är det mest värdefulla vi har och det är otroligt viktigt hur vi tar hand om dem och tillgodoser deras behov. Vårt mål är att leverera en kundupplevelse i världsklass. Därför anställer vi 20 fler teknik- och säljintresserade medarbetare till Kundtjänst Försäljning.
I den här rekryteringen kommer du att börja din anställning med en utbildning på ca 3 veckor med start vecka 11. Därför söker vi dig som har möjlighet att börja hos oss måndag 10 mars.Vi vill dock poängtera att vi även arbetar proaktivt med rekrytering av Kundrådgivare och har utbildningsstarter löpande under året 2014.
Vi erbjuder dig
* Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass
* Du kommer att arbeta i Telias Kundtjänst som är innovativ, modig och framåt
* Som en introduktion får du en gedigen utbildning inom våra tjänster och erbjudanden samt support och behovsstyrd försäljning. Vidare utbildas du kontinuerligt för att behålla och utveckla dina goda kunskaper
* Du kommer att få ett coachande och närvarande ledarskap hos oss på Telia, du kommer att få mycket feedback i ditt dagliga arbete. Vidare kommer du att tillhöra ett engagerat och peppat team
* På sikt finns det goda möjligheter att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du ska stanna hos oss på Telia.
Dina arbetsuppgifter
Som Kundrådgivare i Telias Kundstjänst Försäljning är främsta arbetsuppgiften att ta emot inkommande samtal från våra kunder. Våra kunders frågor handlar bland annat om bredband, digital- tv och andra saker som hör till dagens digitala hem. Du ska analysera problem och på snabbast, smidigast och mest pedagogiska sätt, lösa såväl enkla som komplicerade ärenden hos våra privatkunder.
Vidare innebär rollen som Kundrådgivare att aktivt erbjuda Telias produkter och tjänster utifrån kundens behov. Du ska lyssna på kunden, beskriva produkt/tjänst och pris, argumentera fördelar och nå avslut, du arbetar med erbjudanden och försäljning i varje samtal. Du ska alltid ge ett professionellt bemötande samt överträffa kundens förväntningar genom att vara hjälpsam, tillmötesgående och innovativ i ditt sätt att lösa problem. Du ska vara med och leverera en kundupplevelse i världsklass.
Din uppgift är att skapa en god kunddialog och finna en bra balans mellan att erbjuda kunden support, försäljning, kundnöjdhet och produktivitet. Du ska även efterleva uppsatta mål, både på individ- och gruppnivå.
Vi söker dig som har
Minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har god datakunskap och är duktig på informationssökning samt att du gärna får ha kunskaper i säljteori.
Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska. Du har ett starkt kundfokus, är lösningsorinterad och positiv. Vidare är du social, hjälpsam och självständig i ditt arbete. Du tycker om och drivs av att arbeta mot uppsatta mål samt i ett högt tempo. Du brinner och är intresserad av försäljning samt har förmågan att vara kreativ där du kommer med innovativa idéer som resulterar i nöjda kunder.
Det är mycket meriterande att ha tidigare arbetslivserfarenhet av kundkontakt, gärna av försäljning och/eller support. Vidare är det även meriterande med ytterligare språkkunskaper.
Arbetstider
Vi har öppet alla dagar året runt, vardagar 07.45 till 21.15 och helger 09.45 till 18.15, vilket innebär både helg- och kvällsarbete med schemaläggning. Du kan räkna med två till tre sena kvällar i veckan och minst var sjätte helg.
Ansökan
Du skickar in din ansökan via länken nedan, ”skicka ansökan”.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Rekryterare Rebecka Salomonsson 08 – 504 517 52.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Bolaget förbehåller sig rätten att utföra bakgrundkontroller.
Välkommen till oss på Telia!
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Hedin
+46 8-504 533 83, +46 72-206 83 83
Ida Wärmefors-Norrby
+46 705808290
Rebecka Salomonsson
+46 725221722
Jessica Laos
+46 31-3414888
Anna Stålmann
+46 72 553 40 34
Per Sommarin
Marie Salebäck
Liselotte Olsson Leijon
Anna P. Johannsson
Johan Elwing
+46 31-3413325 , +46 70-2808325