OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Mälardalens högskola möts människor som vill utveckla sig själva och framtiden. Våra 19 900 studenter läser kurser och program inom ekonomi, hälsa, teknik och utbildning på våra campus i Eskilstuna och Västerås eller på distans. Vi bedriver forskning inom alla utbildningsområden och har internationellt framstående forskning inom framtidens energi och inbyggda system. Vårt nära samarbete med näringsliv och offentlig sektor gör att vi på MDH bidrar till att människor mår bättre och jorden håller längre. För att stärka Sverige som utbildnings- och forskningsland vill regeringen göra Mälardalens högskola till Mälardalens universitet från 1 januari 2022.
IT-sektionen ansvarar för support, drift, underhåll, nätverk, säkerhet och utveckling av MDH:s gemensamma IT-system. Sektionen har en samordnande roll och ger support till högskolans studenter och medarbetare.
Anställningsinformation
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månades provanställning.
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag: 2021-11-08
Stationeringsort: Västerås/Eskilstuna
Akademi/enhet/sektion: IT-sektionen
Arbetsuppgifter
Som supporttekniker inom IT-sektionens Helpdesk är du en problemlösare och tekniker med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Vår målsättning är att användarna tycker att högskolans IT-stöd fungerar bra och att de upplever att de får god hjälp när de får problem. Din primära arbetsuppgift är att ge support via telefon, fjärrstyrning eller andra kontaktvägar samt på plats. Inom vår Helpdesk arbetar vi utan uppdelning mellan första och andra linjen. Vi delar i stället på inkommande ärenden samtidigt som vi gör vårt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första linjen.
I arbetet ingår även att kontinuerligt bidra till utveckling av arbetssätt och processer.
Teamet jobbar med supportärenden från våra användare och med förbättringar av våra tjänster, utifrån en löpande prioritering. Du och dina kollegor ger support på gemensamma system så som våra plattformar PC och Mac, utskrifter, konto, nätverk, VPN, mobila enheter, telefoni med mera. Vi arbetar värdedrivet och har dagliga möten för att gå igenom planering, förändringar och hantering av hinder.
Resor mellan campusorterna Västerås och Eskilstuna ingår i tjänsten.
Du kommer bland annat att arbeta med:
Ta emot ärenden via telefonsamtal och mejl från våra användare och ge ett bra bemötande. Lösa, dokumentera och prioritera ärenden i ärendehanteringssystemet. Analysera inkomna ärenden för att se trender och identifiera större problem/incidenter. Utveckling av användarstöd, manualer, rutiner och arbetssätt. Felsökning hård- och programvara, installera och leverera datorer, kringutrustning och installation av programvara.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med IT-inriktning eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har flerårig erfarenhet av arbete med IT-support. Goda kunskaper i systemadministrativt arbete och användarstöd inom områdena Windows 10 och macOS, iOS, Microsoft 365, Active Directory, SCCM, nätverk, hårdvara samt ärendehanteringssystem. Du ska ha förmågan att bemöta människor på ett bra sätt, kunna lyssna och vara uppmärksam på vad användarna säger. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska och har förmågan att uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du är duktig på problemlösning och arbetar strukturerat och har förmågan att prioritera.
Då vi just nu arbetar med att utveckla högskolans IT-support ser vi gärna att du är flexibel och van att arbeta i en föränderlig miljö.
Som person tar du ansvar, prioriterar och ser till helheten såväl som detaljerna och ser till att skapa resultat, både i teamet och självständigt. Har en god analytisk förmåga där du kan se samband och behov i verksamheten. Du är trygg i dig själv, har ett gott omdöme och anpassar dig för att samverka samtidigt som du har integritet och kan ta ställning inom ditt kompetensområde, brinner för att göra våra användare nöjda och har en utvecklad känsla för kundbemötande. I ditt arbete finns alltid ett fokus på användaren.
Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.
Meriterande
Erfarenhet av att ge användarstöd inom akademisk utbildnings- och forskningsmiljö eller inom offentlig sektor. Erfarenhet av rådgivning vid beställning av IT-produkter och programvaror.
Ansökan
Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan.
Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och högskolan tillhanda senast sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.