OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mälardalens universitet (MDU) växer och utvecklas i samband med att vi blev universitet 1 januari 2022. Ta chansen att vara med på vår spännande utvecklingsresa. Med MDU:s vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, kan du göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt.
Hos oss läser närmare 20 000 studenter kurser och program inom design- och kommunikation, ekonomi, hälsa, teknik och skola samt kammarmusik och opera. Vår forskning bedrivs inom alla utbildningsområden och är internationellt framstående inom framtidens energi och inbyggda system. MDU finns i den expansiva tillväxtregionen Mälardalen med campus i Eskilstuna och Västerås.
På akademin för hälsa, vård och välfärd läser våra studenter till bland annat beteendevetare, folkhälsovetare, fysioterapeuter, sjuksköterskor, socionomer och specialistsjuksköterskor. Hos oss finns forskningsinriktningen hälsa och välfärd. Vårt arbete sker i samverkan och i strategiska avtal med regioner, kommuner och företag i regionen.
Anställningsinformation
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid/deltid
Sista ansökningsdag: 2022-10-31
Stationeringsort: Eskilstuna/Västerås
Akademi/enhet/sektion: Akademin för hälsa, vård och välfärd (HVV), Administrativa avdelningen
Arbetsuppgifter
Som studievägledare vid Mälardalens universitet kommer du arbeta med kvalificerad vägledning och information till akademins studenter vad gäller akademiska studier. Arbetsuppgifterna innebär stöd och vägledning inför och under studierna, både individuellt och i grupp.
Du arbetar huvudsakligen mot studenter, funktioner ansvariga för utbildningsverksamheten och administratörer. Arbetet genomförs även i samarbete med övriga tre studievägledare lokalt på akademin och med studievägledare på hela universitetet.
Akademins utbildningsverksamhet omfattar ett 15-tal utbildningsprogram och ett stort antal fristående kurser inom hälsa, vård och välfärd på både grund- och avancerad nivå. Vissa av akademins kurser och program ges på engelska och du kommer även behöva informera och vägleda internationella studenter.
Mycket av arbetet sker i universitetets studieadministrativa system så som Ladok, NyA och Canvas. Du kommer att ingå i en administrativ avdelning på ca 18 personer. Vi tillämpar flextid, erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du kommer få minst 28 semesterdagar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eller kommer att uppnå studie- och yrkesvägledarexamen innevarande termin, HT22.
För att lyckas med dina arbetsuppgifter förutsätter vi att du har mycket god samarbetsförmåga, god kommunikativ förmåga och är strukturerad. Vidare ser vi att du också har god administrativ förmåga, är utvecklingsorienterad och är van att arbeta självständigt. Du har goda kunskaper i att hantera digitala system. Du kommunicerar flytande såväl skriftligt som muntligt på svenska och engelska.
Avgörande vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför.
Meriterande
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat inom högskolesektorn och har god kännedom om olika högskoleutbildningar. Meriterande är också om du har erfarenhet av arbete i universitetets studieadministrativa system, t ex Ladok, NyA och Canvas.
Ansökan
Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan.
Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Fackliga representanter:
Michaël Le Duc (SACO), tel: 021-10 14 02
Susanne Meijer (OFR), tel: 021-10 14 89