21-årig man söker assistenter

Arbetsbeskrivning

På Assistanspolen arbetar vi med människor och här finns plats för både livsglädje och allvar. Assistanspoolen är ett privat omsorgsföretag som utför personlig assistans sedan 1994 då LSS (1993:387), lag om stöd och service till vissa funktionshindrade trädde i kraft.

Företaget har idag ca 85 kunder med olika behov. Det kan vara allt från barn till äldre människor. Assistanspoolens affärsidé är att leverera kvalitativ anpassad personlig assistans och att synliggöra och tillgodose brukarens unika behov. Våra kunder har varierande psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar. Vi vill alltid bemöta våra kunder utifrån ett professionellt förhållningsätt från kompetenta och engagerade medarbetare. Glädje och omtanke ska spegla verksamheten. Vårt varumärke står för "Omtanke och värme" och detta genomsyrar vårt sätt att bemöta våra kunder och varandra. I vår verksamhet arbetar vi efter våra värdeord; TEKK - Tillit, Engagemang, Kompetens och Kommunikation. Värdeorden betyder mycket för oss, vad betyder de för dig?

Vi söker nu personliga assistenter i åldern 25-55 år som vill arbeta som personlig assistent till en 21-årig man boende i Mölndal som ska flytta till eget boende.
Arbetspassen är dygnspass alternativt dagspass och tjänstgöringsgrad är ca 70%.
Dubbelassistans förekommer merparten av dagen.
Du som söker är lyhörd, positiv, empatisk, flexibel, inspirerande, trygg och har förmåga till eget initiativ. Du är gärna undersköterska/sjuksköterska och med god erfarenhet inom omsorg. Du trivs att arbeta själv samt i arbetslag.
Du har god vana av att arbeta med personer med synnedsättning.
I arbetsuppgifterna ingår att stödja, pusha och hjälpa brukaren med omsorg och dagliga förekommande sysslor samt aktivt vara med vid träning, bassängbad och övriga fritidsaktiviteter. Då det förekommer lyft är du vid god fysisk hälsa.
Vi söker dig som är rökfri pga. allergier hos brukaren.

Vi kan komma att kräva utdrag ur belastningsregistret för den som blir aktuell att anställa. Vi tillämpar löpande rekrytering under ansökningssperioden med tillträde omedelbart med introduktion/ behovsvikarie och de fasta tjänsterna beräknas tillträdas 20140301.

Då det är många som söker våra tjänster har vi tyvärr ingen möjlighet att svara på frågor via telefon angående annonsen. Var vänlig respektera vår önskan om att du söker tjänsten via mail.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024