OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här har vi en kund som söker en trevlig, pratglad och humoristisk assistent för att arbeta tillsammans med honom i hans hem och på hans övriga aktiviteter.
Kunden är en man med en medfödd CP-skada som behöver hjälp med det mesta i sin vardag, såsom hygien, hushållssysslor, matlagning mm. Han kommunicerar inte i tal men med olika knep och hjälpmedel förstår du snabbt vad det är han vill uttrycka. Han bor i egen lägenhet och har hjälpmedel. Kunden har en harmonisk assistentgrupp med anhöriga och assistenter som känner honom väl, och du får därför en trygg arbetsplats.
Du måste kunna börja arbeta omgående.
Du är kvinna/man, gärna över 25 år. Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent. Det viktigaste är att du som person fungerar bra tillsammans med kunden. Du är trygg, pålitlig och tycker om att prata. Du har ingenting emot att jobba långa pass, oftast är passen 24 timmar långa (vanligtvis 08.00 - 08.00) med jour på natten. Du är van vid att ta hand om ett hushåll och du blir inte lätt uppstressad, utan du arbetar lugnt och pedagogiskt, samtidigt som du är lättsam och social. Din kommunikativa förmåga är god, då kunden har svårt att uttrycka sig. Du är rak och ärlig i din kommunikation till resten av assistansgruppen och den gemensamma arbetssituationen är viktig för dig. Du är flexibel och har kanske distansstudier eller liknande sysselsättning på sidan om detta uppdrag. Du tycker att det är skönt att arbeta långa men få arbetspass, och du ser detta som ett långsiktigt uppdrag.
Är du en trevlig person som tycker om människor och inte pratar över huvudet på kunden, kan detta vara en mycket bra arbetsplats för dig!
Ansök via länk, skicka ditt CV och ett utförligt personligt brev.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74