OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TeliaSonera hjälper miljontals människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt genom att tillhandahålla nätanslutning och telekommunikationstjänster. Internationell styrka och lokal förankring är kombinationen som gör oss unika och som skapar en kundupplevelse i världsklass – hela vägen från Norden till Nepal. TeliaSonera har över 27 000 medarbetare världen över och hade intäkter på 104 804 MSEK år 2011.
Läs mer på www.teliasonera.com
Letar du efter ettsommarjobb där du får utbildning, eget ansvar och tar emot inkommande telefonsamtal från nya och befintliga kunder till Sveriges största teleoperatör? Då är det här rätt jobb för dig! Vi söker dig som kan jobba heltid under en tre månaders period med start i maj eller juni. Har du viljan, drivet och intresset för att leverera en kundupplevelse i världsklass, så finns det stora möjligheter till både förlängning och tillsvidareanställning. Men det finns tyvärr ingen möjlighet att vara ledig en längre tid under tre månaders period. I den här rekryteringen kommer du att börja din anställning med en utbildning under ett antal veckor.
Vi erbjuder dig
* Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass
* Du kommer att arbeta i en Kundtjänst som är innovativ, modig och framåt.
* På sikt finnseventuellt möjligheten att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du ska stanna hos oss på Telia
* Telias Kundtjänst har fyra olika inriktningar: försäljning, support, win-back eller en digital kundtjänst. Vi kommer berätta mer om det senare i processen.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som säljare och support-medarbetare i Telias Kundtjänst kommer du att:
* Hjälpa våra kunder per telefon, chatt, mail eller funktionsbrevlådor
* Besvara frågor kring våra mobiltjänster, bredbandstjänster eller digital- tv m.m.
* Analysera problem på snabbast, smidigast och mest pedagogiska sätt
* Aktivt arbeta med försäljning, merförsäljning och erbjuda relevanta lösningar, produkter samt tilläggstjänster
* Överträffa kundens förväntningar och vara hjälpsam, tillmötesgående samt innovativ i ditt sätt att lösa problem
* Hantera lättare reklamationer
Vi söker dig som har
Minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har hög social kompetens samt mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska. Du har också en god vana att arbeta i olika datasystem. Vi ser att du är en sälj- och teknikintresserad person med en engagerad, ansvarstagande och målinriktad inställning.
Det är meriterande att ha tidigare arbetslivserfarenhet, gärna av försäljning, merförsäljning och kundkontakter. Det är även meriterande med ytterligare språkkunskaper. Viktigast av allt för rollen är att du kan ge en kundupplevelse i världsklass till våra kunder.
Arbetstider
Vi har öppet alla dagar och året runt så du kommer att arbeta oregelbunden arbetstid med schemaläggning dagtid, kvällstid och helger.
Ansökan
Du skickar in din ansökan via länken nedan, ”skicka ansökan”.
I den här rekryteringen samarbetar Telia med Manpower. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Christina Assarson på telefon 011-191896.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Bolaget förbehåller sig rätten att utföra bakgrundkontroller.
Välkommen till oss på Telia!
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Assarson
011-191896
Christina Stenstrand
054-22 18 87
Linda Karlsson
+46 727332625
Johan Helldén
+46 725126690
Sofia Lindroth
Herman Mårtensson
+46 72-5282823
Johan Dahle
+46 70-5096090
Erik Josefsson
+46 70-3923423
Rickard Stenberg
+46 703678300
Robert Nyström
+46 72-5114544