OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vår kund verkar inom IT-sektorn och bedriver verksamhet över hela Sverige. Vi söker nu en glad och trevlig supporttekniker med kompetens inom Windows för ett uppdrag i Oskarshamn.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en viktig kontakt på Helpdesk där du är företagets ansikte utåt. Helpdesk hjälper användarna via telefon, remote eller över disk. Du kommer främst att arbeta med PC och Windows. De vanligaste felen finns dokumentation över hur man löser på bästa sätt. Skulle man stöta på ett problem som man inte kan lösa, samlar man in all information man kan för att sedan eskalera problemet till nivå 2 eller 3. Du ansvarar för att hålla användaren uppdaterad om dennes ärende och förstår värdet i regelbunden och pedagogisk återkoppling.
Tjänsten är en del av en inledande bemanningslösning där du arbetar som konsult hos 2Complete.
Din profil
För att ha bästa förutsättningarna att klara av denna tjänst ser vi att du har en relevant teknisk utbildning på minst gymnasienivå samt ett par års erfarenhet från support. Du har goda kunskaper inom PC och Windows. Du har insikt i användarhantering i exempelvis AD och har arbetat med sådana ärenden tidigare. Du har assisterat användare med applikationer som är vanligt förekommande på en arbetsplats. Du har insikt i och kan hjälpa användare med deras mobiltelefoner, främst iPhone.
Som person trivs du både med att arbeta i team men kan även driva projekt på egen hand. En användare uppskattar regelbunden återkoppling kring sitt ärende och sätter stort pris på ett bra och pedagogiskt bemötande - något som du behärskar. För att hela tiden öka kompetensen hos dig och dina kollegor, delar du gärna med dig av kunskap samt tar emot tips och feedback. All information kring ett ärende måste skrivas in i ärendehanteringssystemet och dokumentation är som du förstår mycket viktigt. Våra kunder kommunicerar både på svenska och engelska vilket du givetvis behärskat obehindrat både i tal och skrift.
Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring denna tjänst är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson: joel@2complete.se, 0704975518.
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson