OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Supporttekniker på andra linjens nivå sökes för skift!
Jag letar efter en supporttekniker, som vill bli del av ett gäng härliga tjejer och killar i supportteamet hos vår kund i centrala Göteborg! Vår kund befinner sig i en spännande tillväxtfas och här får du även möjlighet att hänga med på deras gemensamma resa med stort fokus på teknisk kompetens och personligt engagemang!
Detta är konsultuppdrag via Randstad Technologies. Uppdraget innefattar även skiftjobb på rullande schema, varierat på dag, kväll, natt och helg. Randstad Technologies är specialister inom IT och som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, coachar och stöttar dig i din utveckling och karriär genom varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos oss står din personliga utveckling i fokus och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Som skiftgående supporttekniker i vår kunds Technical Assistance Center, supporterar du kunder per telefon och hanterar de mer avancerade felsökningsärendena. Du blir en viktig del av den tjänst som vår kund levererar till sina slutkunder. Tillsammans med alla dina goa kollegor i teamet, ansvarar ni för att slutkund får all den service och support den kan förväntas behöva i sitt arbete. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att ge support på både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typer av applikationer och IT-plattformar. För just detta uppdraget är det extra meriterande om du har erfarenhet av IP-telefoni och Cisco Unified Communications Manager.
Vi tror att du som söker är en person som trivs i en roll, där du får ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även en person som tycker om när det är mycket att göra (m a o är uttrycket "många bollar i luften" väldigt bekant för dig). Som person motiveras du även av problemlösning och är duktig på tekniska lösningar. Slutligen så trivs du i en social roll där du samarbetar och stöttar dina kollegor.
Arbetstider
Heltid, skift på rullande schema; främst dagskift men även kväll, natt och helg ingår.
Start enligt överenskommelse.
Kvalifikationer
• Flerårig erfarenhet av 1st och/eller 2nd line support
• Erfarenhet av teknisk felsökning och ärendehanteringssystem
• Flytande i svenska och engelska, såväl tal som skrift
Du har goda kunskaper i Windows och Microsofts produkter, en hög teknisk förståelse samt besitter en naturlig problemlösningsförmåga.
Meriterande med kompetens:
Grundläggande kunskap om IP-telefoni, Cisco Unified Communications Manager, Hänvisningssystem (Enghouse Vision 80/20 / Artvise) och Windows Server.
Ansökan
2022-02-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För mer information: malin.holst@randstad.se
Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044