OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
2e Fartygsingenjör till färjetrafiken
Vi söker en 2e Fartygsingenjör till ett av våra svenskflaggade fartyg. Vi vill också att du har behörighet att vikariera som 1e fartygsingenjör framöver vid vakanser, för detta krävs lägst klass II.
Vi erbjuder ett sedvanligt arbete inom maskinavdelningen ombord. Du trivs med att arbeta praktiskt inom maskinavdelningen, utmanas av att hitta lösningar och gillar i att vara i en miljö där mycket händer. Färjetrafiken präglas av snabbt tempo och vi har ett härligt gäng ombord som kavlar upp ärmarna när det behövs. Under natten har vi vaktfritt maskinrum med jourtjänst som 2e och 1e fartygsingenjörerna delar upp varannan natt vanligtvis. Ombord i besättningen har vi tre maskinbefäl, elingenjör och 4 manskapsbefattningar.
Rapportering sker kontinuerligt till teknisk chef ombord. Svenska är vårt arbetsspråk ombord men Du skall också vara flytande i engelska och gärna tyska.
Du har några års erfarenhet även av 1e-tjänst och kan snabbt komma in i arbetet.
Avlösningssystemet just nu är 2-2-2-4.
Vi tillämpar provanställning.
Kvalifikationer
Du måste ha behörigheter som godkänns av Transportstyrelsen för att söka denna tjänst.
På deras hemsida hittar du även befattningskraven för färjetrafiken.
2nd Engine Officer for ferry traffic
We are looking for a 2nd Engineer for one of our Swedish-flagged ships. We also want you to have the authority to substitute as a 1st Egineer in the future at vacancies. So at least certificate from claas II is needed.
We offer a customary job in the machine department on board. You enjoy working practically in the machine department, are challenged by finding solutions and like to be in an environment where a lot happens. We work in a Ferry traffic with high tempo and we have a nice team of crew on board who roll up their sleeves when needed.
During the night we have a guard-free engine room with on-call service that the 2nd and 1st engine officers divide every second night usually. On board the crew we have three engineers, an electrical engineer and four ranking positions.
Reporting is done continuously to theChief Engineer on board. Swedish is our working language on board, but you should also be fluent in English which is the safety language and preferably German.
You have a few years of experience aslo as 1st Engineer and can quickly get into the work.
The reliefving system right now is 2-2-2-4.
This is a long-time substitute-period, that might turn into a permanent empolyment.
Qualifications
You must have permissions approved by the Swedish Transport Agency to apply for this position and speak Swedish. On their website you will also find the position requirements for ferry traffic.