OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Canon är en ledande leverantör av digital bildbehandling och informationsteknik till både privatpersoner och företag sedan starten 1937. Canon Professional Service Center (PSC) i Mölndal ansvarar för all service och support av Canons professionella fotoprodukter, konsumentprodukter och företagsprodukter (ITCG) för den nordiska och Baltiska marknaden.
Nu söker vi på Canon PSC en dansktalande, engagerad kollega med starkt engagemang för att hjälpa kunder som vill vara med på vår spännande resa framåt.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Ge teknisk support i världsklass framför allt till B2C-kunder men även B2B-kunder, samt ta hand om frågor inför köp av våra produkter och om marknadskampanjer. Se till att olösta frågor eskaleras vidare enligt korrekt eskalationrutin. Ta hand om kundreklamationer och följa upp dem om det behövs.
Skapa och ge coaching/utbildning till Level 1 Helpdesk (kan inkludera resor) och erbjuda coaching till övriga PSC-kollegor. Övervaka kvalitet en och noggrannheten i den information som ges till kunder, t.ex. under mentorshipdagar.
Avsätta tid till självutveckling/produktutbildning för att hålla sig uppdaterad om senaste produkterna och tekniken.
Uppnå de mål som gäller för avdelningens Service Level Agreements (SLA´s) inklusive de individuella mål som bestämts vid det årliga utvecklingssamtalet.
I kontakten med såväl externa och interna kunder alltid uppvisa en positivt och professionell kommunikation i såväl tal som skrift. Skapa en hög nivå av kundnöjdhet för interna och externa kunder genom mjuka värden (t.ex. visa empati, kunna förstå och lyssna osv.)
Vad vi ger
Hos Canon får du stöd och uppmuntran från kollegor som delar dina ambitioner och hjälper dig att lyckas och växa. Vi investerar i din professionella utveckling. Våra ledare ger dig friheten att prova nya saker och du ingår i en kultur där vi delar våra framgångar och lär av varandra.
Vad vi förväntar oss av dig
Den viktigaste egenskapen du behöver är ett starkt engagemang för att hjälpa kunder. Du behöver inte ha ett stort tekniskt kunnande men du måste ha ett tekniskt intresse för att kunna ta till dig utbildningar och kunskap från dina kollegor. Däremot ser vi kunskap om nätverk som en viktig kvalifikation.
Tidigare erfarenhet av kundservicearbete är önskvärt men inget krav
Flytande tal och skrift på danska
Förstå och prata samt skriva på god svenska och engelska
God servicekänsla är obligatoriskt
Tekniskt kunnig och intresse
Erfarenhet av nätverk är ett plus
Du kommer att behöva
För att lyckas i rollen behöver du:
Kundfokus
Kommunikation
Tekniskt intresse
Teamwork
Problemlösning
Flexibilitet
Ansvarskänsla
Ytterligare Information
Du är varmt välkommen med din ansökan senast 2022-02-13. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För mer information om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Catrin Kasper via mail: catrin.kasper@canon.se. För övriga frågor är du välkommen att kontakta Alicia Selberg, HR Business Partner, via mail: alicia.selberg@canon.se
Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär kort ”att leva och arbeta tillsammans för allas bästa”. Med filosofin som ledord försöker Canon i alla rekryteringar skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Canon berikar människors liv och företags verksamheter på häpnadsväckande nya sätt. Du kan bli en av oss och forma framtiden för ett starkt, ambitiöst och hänsynsfullt företag. Tillsammans gör vi skillnaden. Du kan förvänta dig de exceptionella och uppnå det exceptionella, med världens bästa bildföretag.
Living and working together for the common good