2nd line Cloud/M365

Arbetsbeskrivning

Kunden är ett värderingsstyrt IT-bolag som stärker deras kunders konkurrenskraft genom implementering av pålitliga och innovativa tjänster och teknologi, samtidigt som vi säkerställer god informationssäkerhet och efterlevnad. De är övertygade om att nöjda kunder är vägen till framgång, och ser dessa egenskaper som deras viktigaste styrkor:

- De tar ansvar och bedriver schyssta affärer
- De bygger starka och långsiktiga relationer genom personlig kommunikation
- Deras lösningar är alltid anpassade efter kundens behov
- De har en lång historik med nöjda kunder och stabila finanser

De är deras kunders IT-partner och levererar förutom drift och supporttjänster även rådgivning kring hur rätt implementerad IT kan stärka deras konkurrenskraft. För det behöver de lära känna deras kunder på djupet, så de förstår vilka utmaningar de har och därefter hitta anpassade lösningar.

De erbjuder deras anställda en prestigelös miljö där det finns stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Om tjänsten:

Kunden växer och behöver stärka upp deras grymma servicedeskteam! Vi söker dig som vill vara med på deras resa och utveckla dig själv tillsammans med dem.

Arbetsuppgifterna är varierande med allt från användarsupport, incident- och problemhantering, försäljning/beställning/installation av utrustning, systemadministration etc.

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en Servicedesk, helst en där du hanterat många olika externa kunder så du har erfarenhet av olika miljöer. Du har en bred teknisk kunskap och är väl förtrogen med Windowsmiljöer, både på klient-, server- och molnsidan och du brinner för att ge en bra kundupplevelse. Det är viktigt att du är tycker kundmötet är inspirerande.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Supportera deras kunders användare så de kan fokusera på sitt arbete
- Övervaka och hantera larm
- Ta emot och hantera beställningar på ex. datorer och kringutrustning från deras kunder
- Installera klientdatorer
- Då och då åka ut på plats hos deras kunder för schemalagda jobb eller mer akuta ärenden
- Leverera fantastisk slutkundsupplevelse
- Bidra till att utveckla deras arbetssätt

Kvalifikationer:

- Erfarenhet av IT-support / användarsupport
- Mycket bra kunskaper kring administration av Microsoft 365
- Kunskap i felsökning och underhåll av Windows - Server och klienter
- Felsökning av nätverk (WiFi, LAN/WAN, brandväggar)
- Kunskaper kring virtualiseringsmjukvara, såsom VMware och Hyper-V
- Kan jobba parallellt med flera olika kunder samtidigt
- Behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Det är meriterande om du:

- Har erfarenhet av att arbeta i enlighet med ITIL och/eller ISO 20000



Som person är du ansvarstagande, hjälpsam och lösningsorienterad samt tycker om att arbeta med människor. Du ser och söker självständigt lösningar på problem du stöter på.

Du är därtill mån om kvalitén på det arbete du presenterar och du trivs med att arbeta med mycket ansvar och stort inflytande. Vi tror också att du i och med ditt intresse för teknik, aktivt håller dig uppdaterad med vad som händer i omvärlden gällande nya tekniker.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Camai
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 16 juli 2023

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024