OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för IT och drivs av att kunna ge god service till andra i ditt jobb?
Perfekt, då är det dig vi söker! Skicka in din ansökan redan idag.
Dina arbetsuppgifter
Som 2nd line-supportmedarbetare hos vår samarbetspartner, kommer du att ingå i ett team där du i det dagliga arbetet med god service hjälper kunder att lösa deras IT-utmaningar.
Teamet består idag av 10 kollegor på 2nd line med varierande spetskompetens, men det primära området som felärendena är kopplat till är Windows server.
Det kontoret ni kommer att tillhöra ligger centralt i Örebro, där man arbetar tätt tillsammans. Utöver 2nd line, finns det även IT-konsulter med fokus på infrastruktur, där man tillsammans med er på 2nd line arbetar i projekt kopplat till bland annat migrering och uppsättning av ny serverdrift.
Då vår kund hanterar känslig information som är säkerhetsklassad, kommer man att behöva genomgå en bakgrundskontroll för denna tjänst.
Exempel på arbetsuppgifter:
Vår kund ansvarar för driften av deras kunders stora och komplexa IT-miljöer med fokuset på Windows server. I detta ansvarsområde ingår arbetsmoment som:
- Ta emot, felsöka och hantera felärenden kopplat till serverapplikationer.
- Utföra patcher.
- Övervaka den dagliga driften och se över loghantering.
Om företaget
Mer information om företaget ges ut vid intervjutillfälle.
Din profil
Skallkrav:
- Minst 1 års erfarenhet av liknande roll som
- Utbildning eller motsvarande kunskaper kopplat till Windows server.
- Varit i kontakt med Active directory.
- Behärska engelska och svenska väl i tal och skrift.
- Vi ser att du är social, serviceminded och trivs i en roll som kräver mycket kundkontakt.
Meriterande:
- Goda kunskaper av MS Office Suite, Azure, MS Exchange och M365.
- Komptetens inom Powershell.
- Kompetens inom TOPdesk
- Övriga certifieringar kopplat till server, nätverk och cloud.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har fingertoppskänsla för god service och är ansvarsfull. Du tycker det är kul att prata i telefon och brinner för att utvecklas inom IT. För att trivas i denna tjänst är du en glad och lyhörd person som snabbt kan sätta dig in i kundens problem. Vidare är du som person kommunikativ och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du är inte rädd för att prova dig fram och är ödmjuk till att lära dig nya system.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor:
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Start: Enligt överenskommelse
Ort : Örebro
Urval sker löpande så missa inte chansen! Skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996