OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Resurs söker en helpdesk/supporttekniker för uppdrag hos Qbranch.Du kommer att arbeta både i 2dn line helpdesk, men att hjälpa användare med deras IT-relaterade problem/frågor via telefon och fjärrstyrning samt på plats ute hos användarna.Alla ärenden registreras i ett ärendehanteringssystem, och du kommer att arbeta med de ärenden som eskalerats från 1st line.Exempel på vad du kommer att arbeta med är Lotus Notes, felsökning/felavhjälpning hård- och mjukvara, Office 2003 och kontohantering i Active Directory.För att klara tjänsten tror vi att du har ett par års erfarenhet av liknande arbete samt: - goda kunskaper om Windows XP - goda kunskaper om hård- och mjukvara - goda kunskaper om Lotus Notes - goda kunskaper om kontohantering i Active Directory - mycket goda kunskaper om Office 2003 - erfarenhet av fjärrstyrning Vidare tror vi att du har utbildning och/eller erfarenhet av support via telefon och fjärrstyrning.Tveka inte att höra av dig till mig om du har frågor kring denna tjänst. IT-Resurs AB är en av Sveriges ledande bemanningsföretag inom IT.Vi har uppdragsverksamhet över hela landet och erbjuder tjänsterna personaluthyrning, rekrytering, konsultförmedling samt personalomställning inom vårt kompetensområde.IT-Resurs ingår tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB i Resurs CNC AB, en av Sveriges ledande bemanningskoncerner.Samtliga bolag i koncernen är ISO-certifierade samt är auktoriserade Bemanningsföretag.Läs mer om oss på www.itresurs.se. Intresserad av tjänsten?