OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund driver ett nordisk team som växer kraftigt då området eMobility växer oerhört snabbt.
Förfrågan gäller operativ drift av laddstationer för laddning av elfordon. Ärendehantering, felsökning, felavhjälpning, koordinering av servicepartner, konfigurering av laddstationer och support vid driftsättning.
Typiska verktyg är webb-baserat backend, JIRA, Confluence, ticketing-system samt iot-portal med simkort från mobiloperatörer.
Kunskap inom eMobility är klart meriterande. Kunskap om kW / kWh / A, OCPP, M2M communication är plus.
Lämplig bakgrund är vana och vilja att arbeta inom 2nd line IT support av lite mer komplex karaktör. Tidigare roller kan innefatta 2nd line support inom IT eller Telekom, NOC Manager, Incident Manager.Personen kommer ingå i ett nordiskt team som tar hand om vår kunds nordiska laddnätverk för elfordon.